Maanteeameti Ida regiooni hooldejuhi Andres Piibelehe sõnul on Tallinn-Tartu maantee sõidujälgedes nõutav haardetegur 0,3, mis jalakäija jaoks võibki tähendada seda, et sõidujälgedes on võimalik liugu lasta nagu näidatud videos.

Väiksematel teedel on nõutav haardetegur veelgi madalam (0,2 – 0,25). Olgu paralleelina toodud, et näiteks suvise kuiva asfaltkattega tee haardetegur on 0,6-0,7. Autojuht peabki arvestama, et talvel valitsevad teedel talvised olud.

"Tallinn-Tartu maanteed Kose ja Ardu vahel läbis puistur (lumetõrje ja kloriididega libedusetõrje) ööl vastu kolmapäeva kella 01.00 ja 04.00 vahel. Teekasutaja ootused talvisteks sõidutingimusteks on viidud väga kõrgele, kuid sõidukijuht peab alati arvestama, et talvised sõiduolud erinevad kardinaalselt suvistest ning lumist ja libedat teed tuleb võtta normaalse nähtusena," selgitas Piibeleht.

Tegemist on kõrgeima seisunditasemega teega, mis tähendab, et teepind või vähemalt sõidujäljed peavad olema lume – või jäävabad tavalises olukorras.

"Lähtuvalt tee seisundinõuetest tehakse päevasel ajal, s.o. kella 6.00st 22.00ni, kõrgeima seisunditasemega teedel lumetõrjet viie tunni jooksul pärast lumesaju või tuisu lõppu ning libeduse tõrjet hiljemalt nelja tunni jooksul pärast libeduse tekkimist. Siiski on oluline, et kriitilise koheva lume paksus ei tohi ületada nelja sentimeetrit ning märja lume paksus kahte sentimeetrit. Tuleb meeles pidada, et praeguste ilmaoludega võivad teed ootamatult libedaks muutuda ning sõidukijuht peab valima talvistele teeoludele vastava sõidukiiruse ning –stiili," kirjeldas Maanteeameti Ida regiooni hooldusjuht, kuidas Tallinn-Tartu maanteed hooldatakse ja mida autojuhid sellistes ilmastikutingimustes peavad arvesse võtma.