Hea lugeja, vaata, kus tuleks kõigil liiklejatel olla eriti ettevaatlik! Kui soovid kaarti täiendada, siis saada ohtliku koha kirjeldus aadressile rahvahaal@delfi.ee või võta sõna kommentaariumis. Et kaarti suuremaks muuta, klõpsa paremas ülemises nurgas paiknevat klahvi.

"Mustamäe teel, Vilde tee ja Keskuse tänava vahel, on ohtlik teed ületada. Autod pargivad ülekäiguraja ette ja autojuhil on võimatu näha, kas keegi läheb üle või mitte. Samal teelõigul on autoga majade vahelt Mustamäe teele keerates võimatu näha ka seda, kas peateelt tuleb auto või mitte, kuna juhid pargivad julmalt sissesõidutee äärde. Lisaks ignoreerib enamik juhte seal 30 km/h kiiruspiirangut."

"Tallinnas on liiklejate jaoks kõige ohtlikum koht Laikmaa tänava ja Narva maantee ristmik, kus jalakäijad jooksevad Viru Keskusest välja ja otse auto rataste alla nagu lambad. Oleks, et nad vähemalt vaataks enne teele astumist, kas auto on tulemas või mitte. Otse vastupidi: minnakse üle tee kindla teadmisega, et autojuht peab nad läbi laskma. Üks tohman oleks Viru Keskusest väljudes peaaegu jooksnud vastu mu auto tagaust. Oli tema õnn, et juhtusin just sellel hetkel tema poole vaatama. Tavaliselt vaatan ülekäiguraja keskele jõudes, ega Hobujaama tänava poolt mõnd bussi ega taksot ei tule. Jalakäijad peaksid teadma, et kuni nad on kõnniteel, ei ole neil tee ületamiseks eelisõigust, küll aga on neil kohustus veenduda teeületuse ohutuses enne teele astumist. Vaieldamatult on tegu Tallinna kõige ohtlikuma ülekäiguraja ja autojuhi jaoks pöörde sooritamise kohaga, mida reguleerib üksnes selline liiklusseaduse punkt, millest iga osapool saab kahjuks omamoodi aru."

"Parempöörde juures Kalasadama poolt Soo tänavale tuleb jalakäijal olla väga tähelepanelik, sest autojuhid vaatavad ainult vasakule, ega arvesta jalakäijaga. Sama foori juures on ohtlik ka vasakpööre, sest veoautod ei mahu seal korralikult keerama ja võivad keerata su auto nina pihta, kui sina ilusasti joone taga rohelist tuld ootad. See ohtlik ristmik avati alles sel kuul! Loodame parimat."

"Kogu Paldiski maantee 70 ala peal olevad ülekäigurajad – vahet pole, mis tuli fooris põleb, seisma ei jää ikka keegi. Eriti tihti ignoreeritakse punast tuld õhtuti. Enne teeületust peab elukindlustuse ja testamendi ära tegema."

"Üks ohtlik ja sama situatsiooniga koht on Vilmsi ja Gonsiori ristmik. Bussijaama poolt on autodel lubatud vasakule keerata. Kooli kõrval asuval ülekäigurajal põleb jalakäijatele roheline tuli samal ajal kui autodele."

"Mustamäe tee ja Kadaka tee ristmikul sõidavad nii autod kui ka ühistransport tuimalt punase tulega üle. Kadaka tee ülekäigurada on kehvasti märgistatud ja hämar. Lähedal asub kool ja lasteaed."

"Pärnu maanteel linna poolt tulles parempööre Järve Selveri juurde. Nii pöörajatel kui ka jalakäijatel on pikalt punased, aga rohelised on miskipärast samal ajal. Autod tulevad pisikese künka tagant ja kuna jalakäijaid on seal harva, siis keeratakse suurel kiirusel. Mina pole veel aru saanud, mis takistab seal rohelisi eri aegadele panemast."

"Kuuli ja Punase tänava ristmik – kui Otto Bock Estoniasse tööle lähen, siis on minul roheline ja pööret sooritaval autojuhil ka. See on alati nii ohtlik."

"Pärnu maantee ja Vääna tänava ristmik, kus kergliiklustee tuleb korraks Pärnu maantee külje alla ja ristub Vääna tänavaga. Oli aeg (võib-olla on praegugi), kui kergliiklusteel põles poole tänava ulatuses 24/7 roheline tuli. Pärnu maanteelt tehakse parempööret Vääna tänavale ja samal ajal on jalgratturitel ja jooksjatel lubatud Vääna tänavat ületada. Sellel ristmikul on juba õnnetusi juhtunud. Ootamatusi ja õnnelikke äkkpidurdusi tuleb seal iga päev ette. Selle murega on igale poole pöördutud, aga tulutult. See ristmik jääb paljude laste kooliteele. Palun võtke midagi ette!"

"Väga ohtlik on Pärnu maantee ja Risti tänava ristmik Järve Selveri lähedal."

"Sõpruse puiestee ja Sütiste tee / Keskuse tänava ristmikul toimub Vabaduse puiesteel surmaga lõppenud olukorrale sarnaseid olukordi massiliselt. Autojuhid sooritavad pöördeid jalakäijate ees ja järel, vahel hoolimata sellest, et jalakäijatele põleb roheline tuli. Sellel ristmikul on väga tihe liiklus ja õnnetusi juhtub tihti. Hommikul vara hämaras kooli tõtates ei oska laps kahtlustadagi, et sõidukijuht võib talle otsa keerata – põleb ju roheline tuli. Minu laps, kelle kooliteele see ristmik jääb, küsis, mis on sellise liikluskorralduse mõte: kas inimesi segadusse ajada?"

"Tehnika-Endla ristmik, eriti kui Kristiine poolt tulles keerata vasakule ja reastuda parempoolsesse ritta. Ristmik on ohtlik nii jalakäijatele kui ka autojuhtidele. Kristiine poole sõidetakse punase tulega."

"Olen mures Toompuiestee ja Paldiski maantee ristmiku reguleeritud ülekäiguraja pärast. Paldiski maanteelt keeravad autod paremale Toompuiesteele, kui jalakäijatel on roheline. Seal kohas ületavad teed Kevade tänava kunstikooli ja Westholmi gümnaasiumi lapsed. Seletan oma teise klassi lapsele ikka, et sealt võivad autod tulla ja ta peab ära ootama, kuni nad on peatunud, aga ta on kõigest kaheksa-aastane."

"Tahtsin just sama ülekäiku kirjeldada. Järsk, pime kurv. Autod tulevad Paldiski maantee poolt parempööret tehes täie hooga. Roheline põleb korraga nii autodele kui jalakäijatele, keda juhid näevad alles siis, kui need juba tee peal on. Tulemuseks pidurite krigin ja ehmunud jalakäijad. Mõnikord imestan, kui sinisilmsed on need juhid, kes nurga tagant hooga tulevad. Ise veendun alati, kas auto või buss jääb seisma."

"Minu laps just rääkis sellest ristmikust, et ei saa üle – autod ei anna teed. Autojuhid ei näe nurgataguse ülekäiguraja juures ootavaid väikeseid lapsi. See on küll koht, kus autodele ja jalakäijatele ei tohiks olla korraga roheline tuli."

"Väga halb koht on Sõpruse puiestee ja Linnu tee ristmik. Kui keerata Linnu teelt vasakule Sõpruse puiesteele kesklinna suunas, siis autojuht peab tegema tipptunnil imekiireid liigutusi, et oleks üldse võimalik vilkuva rohelisega seda pööret sooritada. Hetkel, mil oled jõudnud pöördele, näed, et jalakäijatele põleb samuti roheline tuli. Väga ohtlik, eriti praegusel pimedal ajal."

"Järveotsa tee 2 maja juures on reguleerimata sebra, kus sõidetakse kas või üle varvaste – üks jalakäija ees või taga!"

"Tähetorni ja Kadaka puiestee ristmikul üritab kord nädalas keegi üle sõita."

"Tuleks paremini kontrollida ülekäigurada Viru ringi ja Musumäe kõrval. Seal pole küll jalakäijatel ja autodel samaaegselt roheline, aga ületan seal tänavat mitu korda päevas ja väga harva juhtub, et kõik autod punase tule süttides peatuvad. Ikka lipsab paar-kolm autot veel tumepunasegagi läbi. Jalakäija peab vahel isegi rohelise tulega paar sekundit ootama, enne kui on turvaline teele astuda. Ka trammid kihutavad sealt punasega üle."

"Jõe ja Tuukri ristmik. Liikudes Jõe tänava paremal küljel sadama poole, jõuad fooriga ülekäigurajani, mis on eraldussaarega jagatud kaheks. Pealtnäha väga selge ja turvaline, aga erinevates suundades liikuvatele autodele on fooritsüklid erinevad, ja sama ka jalakäijatele: ühe teepoole ületamiseks on punane ja teise poole jaoks roheline. Kuna tee on seal väga kitsas, siis on see foor, mis lubab sul ületada teist rada, küllaltki lähedal, kergesti nägemisulatuses, ja sa võid sellele reageerida, kui seal süttib roheline tuli. Tegelikult pead sa aga jälgima hoopis teist foori, mis asetseb vasakul ja kus endiselt põleb punane tuli. Ja vanalinna poolt tulevad autod ületavad täie kiirusega ristmikku rohelise tulega. Kui siin jalakäija väga tähelepanelik ei ole ja vaatab vale foori, võib ta astuda otse auto ette. Ma olen ise seda ristmikku niimoodi punase tulega ületanud, saades oma veast aru siis, kui ma olin juba tee keskel. Õnneks ei tulnud sel korral autot. Ja ühe korra olen ma kinni haaranud inimese käest, kes just nii hakkas auto ette astuma. Seal on midagi veidi valesti fooride paigutuse või kõrgusega. Ohutum oleks muidugi, kui eri suundades ei oleks samal ajal erinevad režiimid."

"Vabaduse puiestee ja Valdeku tänava ristmik võiks igal suunal olla autojuhtide jaoks varustatud enne pööret asetsevate neoonroheliselt helendavate tahvlitega, millel jämedas mustas kirjas: "Stopp pöördel! Jalakäija!" Või midagi taolist. Kitsas ristmik, Valdekust üsna pimedad pöörded nii kesklinna kui ka Laagri suunas. Võib-olla ei tohiks lubada jalakäijaid ja autosid samaaegse rohelise tulega korraga teele. Võib-olla tuleks muuta fooritsüklit või lisada heli. No las läheb liiklus aeglasemaks! Ka jalakäija jaoks võib paigaldada helendava sildi: "Hoidu auto eest!""

"Eriti ohtlik ülekäigurada on Sütiste tee alguses, kus sebra juurde jookseb kokku kolm sõidusuunda: üks üle vastassuuna, teine otse ja kolmas ninaga koheselt sebral. Seal olen oma silmaga näinud päris mitut kohutavat juhust, mis on seni õnneks hästi lõppenud. Sinna peaks paigaldama foori!"

"Nõmme tee ja Linnu tee ristmik. Peale selle, et autoga mõlemale poole pööramine toimub otse üle ristmiku ja mõlematel suundadel korraga, põleb samal ajal ka jalakäijatele mõlemal pool roheline tuli."

"Vikerkaare tänava ja Vabaduse puiestee nurk, tulles Vikerkaarest Vabadusele Pääsküla raba poolt, on ohtlik."

"Väga ohtlik on reguleeritud ülekäigurada Mustamäe teel Kullo huvikeskuse ja Löwenruh peatuse juures. Olen seal korduvalt koos lapsega teed ületanud ja pärast neid kordi ei julgegi enam last üksinda huvikeskusesse saata. Kui linna poolt tulla ja bussist väljuda, siis põleb roheline tuli jalakäijatele täpselt nii kaua, kuni need jõuavad ohtussaareni tee keskel. Siis roheline tuli juba vilgub ja mõned inimesed jooksevad viimasel hetkel üle tee. Ka minu laps tunnistas, et tegi samamoodi, kui veel üksinda käis. Kui aga jääda ohutussaarele uut rohelist tuld ootama, siis jääb saar rahvale päris tihti kitsaks ning enda äramahutamine nõuab osavust. Samal ajal vuravad mööda suured veoautod. Seal on tõsiselt ohtlik seista. Valgusfoori tsükkel peaks laskma inimesed ühe hooga üle tee."

"Väga ohtlik sebra on Koplis Madala bussipeatuse juures, kus on ristmik, mille valgusfoori järgimine võib lõppeda jalakäija jaoks fataalselt."

"Vanematele inimestele ja päris noortele, kel tähelepanu on veidi hajevil, on väga ohtlik ülekäik Sõpruse puiesteel Lepistiku peatuses. Siin on mitu inimest viga saanud ja hukkunud. Autoteed on suhteliselt kitsad ja fooritule värv vahetub kiiresti. Vanem inimene astub teele rohelisega, aga teisele poole jõuab siis, kui tal on juba punane. Lisaks võib inimene vaadata teisel pool teed asuvat foori, mis on ohutussaarel asuva fooriga vaheldumisi roheline. Miskipärast on tsüklid ka erinevatele sõidusuundadele erinevad ja lisaks muutuvad vastavalt kellaajale."

"Ületades Vabaduse väljaku ristmikku suunaga Jaani kiriku juurest Inglise Kolledži juurde, põleb vahepealse foori roheline tuli umbes 35 sekundit, aga järgmine, koolipoolne tuli ainult ligikaudu 20. Mina kõnnin kepiga ja alati läheb foor poole peal punaseks. Miks nii?"

"Estonia puiestee ja Teatri väljaku valgusfooridega ristmik on jalakäija jaoks eluohtlik. Kasutades iga päev selle lähedal asuvat bussipeatust, olen märganud, et Teatri väljakult Estonia puiesteele Kaubamaja suunas liikuvad bussid ja muud sõidukid ilmselgelt ohustavad jalakäijaid, kellel on samal ajal roheline tuli. Pean suureks imeks, et sellel ristmikul pole jalakäijaga traagilist õnnetust juhtunud."

"Vabaduse puiesteel on Hiiult Jannsenini valgusfoorid valesti reguleeritud. Foorid, millel on vastassuundade vahel saareke, lähevad roheliseks erinevatel aegadel, mis teeb tee ületamise ohtlikuks, eriti lastele. Pool teed saab ületatud ja siis peab jääma saarele ootama, mis ei ole turvaline. Valgusfoorid mõlemal pool teed peaksid olema reguleeritud nii, et kui on roheline tuli, siis saab ilma vahepeatuseta teisele poole teed minna. Talvise ilmaga, kui on pime, nähtavus halvem ja ilmastikutingimused kehvad, on jalakäijal seal kahe autotee vahel väga ebamugav ja ebaturvaline olla. Vabaduse puiestee ei ole nii lai tee, et seda peaks tingimata kahes jaos ületama. Kahjuks on Jannseni juures jalaķäija saarel olnud juba üks õnnetu juhtum ning palju teisigi ohtlikke olukordi."

"Kunderi ja Jakobsoni tänava ristmik. Eelnev, Kunderi ja Kreutzwaldi ristmik, on fooriga reguleeritav ning roheline tuli vallandab kihutava autovoolu. Järgmisel ristmikul, millest jutt algas, ei suuda paljud autojuhid taltuda. Eriti ohtlikuks muudab olukorra see, et Kunderi tänav on ühesuunaline, aga kaherealine ning vöötraja ees peatub sageli kahest autost ainult üks. Kohaliku elanikuna näen seda iga päev. Õnneks pole keegi veel surma saanud, aga lähikonnas on kool, lasteaed ja ülikooli ühiselamu. Väga aktiivne ala."

"Ohtlik ülekäik on Balti jaama turu juures. Kopli tänaval muudeti liikluse suunda ja nüüd jääb ülekäigu üks ots autojuhtide jaoks maja serva taha. Sel tänaval tuleks ka teiste teeületuskohtade ohutust analüüsida."