Olen seisukohal, et tipptundidel peaks olema Haabersti ja kesklinna vahel liiklemas oluliselt enam ekspressliine, mis suudaksid ka suuremat hulka reisijaid ära vedada. Kas tõesti on raske tulla linnakodanikele vastu ja võimaldada neile kiirem töölt koju jõudmine, mis justkui on üheks ühistranspordi reklaamitud eesmärgiks nagu ka eeliseks? Paraku toimib see täna vastupidiselt ning bussid sõidavad ka tipptundidel tavapärases rütmis kuigi ümberringi on liiklusummikud.

Teatavasti läbivad Haabersti linnaosa mitmed kommertsliinid maakonnaliinide ja mikrobusside näol, ent need on juba tasulised teenused. Kas kõigil on raha nõnda palju, et nad saaksid maksta sõidu eest, mis peaks olema justkui tasuta linnapiires linnakodanikele? Ka Kakumäe elanikele on ühistransport siiani olnud võrdlemisi piiratud kuna seda marsruuti sõidavad vaid buss number 21 ja Rannamõisa teel number 4. Tõsi on olemas ka veel liinid 21A ja 21B aga neid on võimalik sama sageli kohati kui kuuvarjutust. Ometi elab seal piirkonnas väga suur osa Haabersti elanikest!

Ei ole argument, et seal kõigil niigi autod või mitu istumise all. See ei vastu tõele, sest kõigil ei ole raha auto soetamiseks või kütuse ostmiseks ühiskonnas ,kus tarbijahinnaindeks teeb rekordeid ka Euroopa Liidu tasandil. Esitan üleskutse tihendada bussiliiklust kakumäe piirkonnas, et liin 21 käiks enam hommikuti ja tipptunnil, mil liiklejaid kõige enam. smauti ka koolilapsed 3-4 vahelisel ajal kes Haabersti ja kesklinna koolides õpivad. lihtsad asjad, mis muudavad inimeste igapäeva elu oluliselt kergemaks ja kiiremaks.

Paljud Haabersti elanikud on kurtnud, et hilisemal ajal võiks kasvoi kord nädalavahetusel sõita linnaosa ja kesklina vahel ka ööbuss. See oleks viisakas žest aktiivsemate elanike vastu, kes veedavad aega nädalavahetusel ka kesklinnas. Samuti tooks see kaasa ka olulise kokkuhoiu taksearve näol ja aitaks ka pikemas perspektiivis piraattaksosid turult välja tõrjuda. Eelpool mainitud ettepanekud on elementaarselt lihtsalt ja inimlikud, et teha Haabersti elanike elu lihtsamaks ja mugavamaks.

Olen seisukohal, et tuleb inimestesse, mitte alati betooni investeerida. Viimane näib aga Tallinnas olema põhiline. Kui kaua läheb aega müstilise Haabersti ristmiku ehitamiseks? Ilmselt 4-6 aastat kuniks on toimunud uued valimised ja lubadused jagatud. Vahepeal on Haabersti elanikud endiselt sunnitud elama praegustes tingimustes. Meil on vaja muutusi juba täna. Alustada võiks lihtsatest ja teostavatest asjadest. Muidu on nagu tavaliselt, et tahtsime parimat aga välja tuli nagu alati, mis iseloomustab kahjuks tüüpilist eesti muinasjuttu.