Ekspert vastab: mida tahaksid HI-viiruse leviku kohta teada?

(45)
Foto: Eesti Päevaleht
aA

Kuigi üldine teadlikkus HI-viiruse võimalikest nakkusteedest on võrreldes kahe aasta taguse ajaga tõusuteel, tunnevad ligi pooled Eesti elanikest jätkuvalt põhjendamatut hirmu mõne ebareaalse HIV levikukanali suhtes, olgu selleks sääsehammustus, HI-viiruse kandja suule suudlemine või aidsihaigega ühest klaasist joomine.

Koalitsiooni „Ettevõtted HIV vastu“ tellimusel uuringufirma TNS Emori poolt läbi viidud küsitluse tulemused näitasid, et 41 protsenti Eesti elanikest ei usu iseenda ega oma lähedaste HI-viirusesse nakatumise võimalusse. Võrreldes 2010. aastaga on selliste inimeste arv tõusnud 14 protsendipunkti võrra.

Uuring näitas ka, et enamik Eesti inimestest ei räägi HIV-teemadel oma laste ega intiimpartneriga. 65 protsenti Eesti täisealisest elanikkonnast ei ole rääkinud HI-viirusest ega suguhaiguste ennetamisest oma partneriga.

Eesti on jätkuvalt ka HIV leviku osas Euroliidus esimesel kohal.

Delfi teeb sel nädalal intervjuu Terve Eesti SA ja koalitsiooni „Ettevõtted HIV vastu" juhi Keit Fomotškiniga, et leida vastused veel segaseks jäänud küsimustele seoses HIV levikuga.

Hea lugeja, esita Terve Eesti SA juhile oma küsimus - mis on sulle veel seoses HIV levikuga selgusetuks jäänud?

Ootame teie mõtteid kommentaariumisse ning aadressil rahvahaal@delfi.ee, kasutada võib ka lehe vasakul servas olevat vormi ja postitada lugusid oma kasutajakonto alt. Igal nädalal jagame parimate lugude eest ka auhindu.

Allikas: Delfi Rahva hääl
Ajakirjandus sõltub väga palju tellijatest! Telli Delfi Kogupakett 11 Eesti tippväljaandega. Vaata siit!

Kasutad reklaamiblokeerijat.

Sisu mugavamaks tarbimiseks telli Delfi Kogupakett, reklaamivaba pakett või lisa erandi.

Kogupakett
1€ / kuus*
Sisaldab 11 Eesti tippväljaande tasulist sisu, vähem bännerreklaame, saad jagada kuni 4 kasutajaga.
* Esimene kuu 1 €, edasi 9,99 €
Reklaamivaba pakett
2,99€ / kuus
Saad lugeda tasuta sisu ilma bännerreklaamideta. Ei sisalda tasulise sisu lugemisõigust.
 
Mõistame, et käid meie juures uudiseid lugemas, mitte reklaame vaatamas. Reklaamidest sõltub meie sissetulek ja see võimaldab meil pakkuda sulle soodsalt head ajakirjandust.