Nabuccoga võidu hakkas Venemaa valmistuma South Streami gaasijuhtme ehitamiseks, kuigi Venemaalt gaasi saamiseks on juhtmeid küllaga. Hoolimata sellest ehitatakse läbi Läänemere äärmiselt keskkonnaohtlikku Nord Streami gaasijuhet, mida Euroopa Liit ja NATO toetavad. Sellega ohverdatakse Baltimaade julgeolek ja majandus, kuna juhtme valvajad looks sõjalise piirde NATO ja Baltimaade vahele ning sellega kaasnev julgeolekuoht peletaks Baltimaadest investoreid.

Lisaks see juba takistab Nabucco ehitamisega alustamist, kuna potentsiaalsetel rahastajatel pole Nord Streami oodates nii suurt huvi Nabuccot toetada. Nord Stream võib Nabuccole lausa saatuslikuks saada, sest huvi vähesus Nabucco vastu mõjutab ka potentsiaalseid gaasipakkujaid. Nord Stream ka pidurdab veeldatud maagaasi terminalide levikut Euroopas. Nord Streami gaasijuhe võimaldaks küll Venemaal jätta praegustele transiitriikidele osa vahendustasu maksmata, kuid mida sõltuvamaks vene gaasist Lääs ennast muudab, seda vähem on lootust hinnaalandusele. Pealegi on kokkuhoitav rahasumma naljanumber selle raha kõrval, mida Euroopa Liit ja NATO kulutavad iga aasta Läänemere keskkonnakaitse, Kesk- ja Lääne-Euroopa sõjalise julgeoleku ja poliitilise sõltumatuse suurendamise peale.

Nord Streami gaasijuhtme ehitus lepiti Venemaaga kokku enne majanduskriisi. Siis oli gaasidefitsiit. Majanduskriisi käigus on aga gaasinõudlus vähenenud ja gaasi hind langenud. Juba ammu maksab Euroopa Liit lepingutes määratud ostunormi täitmise asemel Venemaale trahve. Euroopa Liit küll sõltub Venemaast, liidus tarbitavast gaasist moodustab vene maagaas 25 %, aga Venemaa on Euroopast ise veel rohkem sõltuv.

Nimelt moodustavad Venemaa gaasiekspordi tulud sisuliselt kümme protsenti Venemaa SKT-st. Venemaa on sunnitud Euroopa Liidule igal juhul gaasi müüma. Senised tarnekatkestused on olnud bluffimised. Alles Nord Streami valmimine võimaldaks Gazpromil maismaajuhtmetes gaasi pikemalt seisma panna. Niisiis Euroopa Liit saaks rahus Southern Gas Corridor projekti gaasijuhtmeid ehitada, kui Nord Stream seda ei segaks. Lisaks töötab Euroopa Liidu kasuks kildagaasi ammutamise tehnoloogia kiire levik ja suurenev veeldatud maagaasi terminalide arv Euroopas. Tekib küsimus, miks endiselt toetatakse potentsiaalset vene terrori instrumenti, Nord Streami gaasijuhet?

Üheks võimaluseks on, et asjad hakkasid viltu minema siis, kui Nord Streami gaasijuhe lisati Euroopa Liidu kõrge prioriteediga projektide nimekirja. Me oleme ju näinud, kuidas kellavärk töötab – Euroopa Liidu liikmesriikide valitsejad toetavad Lääne projekte kas või üle laipade. Probleem kellavärgis tekib siis, kui Lääne otsustajad on prioriteetseks kuulutanud mõne projekti, mis neile hiljem majanduskriisi tulemusel hoopis kahjulikuks osutub, aga nad ei saa uusi juhiseid anda, sest Venemaa võib sellest teada saada. NATO ametlik partner Venemaa, kes tõrksalt NATO varustust Afganistaani tarnida aitab, ei pruugi ju sellisel juhul enam USA ristisõjale kaasa aidata.

Gaasijuhtmele väljastati ehitusload Euroopa Liidu keskkonnamõjude hindamise direktiivi ning muude oluliste seaduste vastaselt. Seda tõestab ka Eesti Keskkonnaministeeriumi ekspertide aruanne, kes esitas Eesti kriitilise seisukoha kaheksale riigile. Ehituslubade kohtusse andmises on osalenud kaheksa mitteriiklikku Eesti looduskaitseorganisatsiooni. Siiani pole kohtuvaideid rahuldatud. Lisaks pole teada, kas looduskaitsjad keelduvad kohtuvälistest kokkulepetest. Lootust gaasijuhet keelustada saab olla ainult juhul, kui teised samuti tegutsevad. Gaasijuhtme keelustamine vajab aga riikide toetust.

64 Eesti riigikoguliikmetest, nende seas ka mõned Keskerakonna liikmed, on Nord Stream gaasijuhtme vastu sõna võtnud rahvusvahelisel tasemel. Siiski Eesti poliitikud jätsid kasutamata mitmed head võimalused Nord Streami ehituse peatamiseks. Näiteks 1993. aastal oli juba teada Venemaa plaan rajada Nord Stream (tol ajal kandis projekt üldnime Põhja-Euroopa gaasijuhe). Hoolimata sellest sõlmiti Eesti eestvedamisel 1994. aastal Eesti ja Soome vaheline lepe, et me ei laienda enda territoriaalvee piire lubatud 12 meremiili laiuseks ehk Eesti ja Soome ei vii Soome Lahe osades lõikudes enda territoriaalvete piire kokku.

Territoriaalvete kokku viimine oleks olnud kindel varuvõimalus ühiselt gaasijuhtme keelustamiseks, sest ÜRO mereõiguse konventsiooni kohaselt ilma Eesti ja Soome loata ei oleks sellisel juhul saanud gaasijuhet läbi Läänemere ehitada. Lepe lubas laiendada enda territoriaalmere piiri 12 meremiili laiuseks teist osapoolt sellest üks aasta ette teatades. Eesti valitsejad pole seda võimalust kasutanud ning ei ole ka tehtud Soomele ettepanekut territoriaalvete piire kokku viia. Siiani ripub õhus küsimus, kas nende võitlus oli vaid valimiste eelne näitemäng valijatele või nad ka tegelikult üritasid saavutada gaasijuhtme keelustamise, kuid ei julgenud sekkuda aktiivsemalt ning lootsid Taanile, Rootsile ja Soomele?

Kahjuks ei anna mainitud faktid meile selgust selle kohta, mis tegelikult Eestis toimub. Selgust annab aga tõsiasi, et neid eestlaseid, kes võitlevad nii Lääne kui Ida poolse Eestile kahjuliku tegevuse vastu, üritatakse igal võimalusel hävitada. Üks näide minu lähiringkonnast. Mina kuulun rahvuslikku vaimsesse liikumisse, mida juhib maag Hannes Vanaküla ja seetõttu tunnen kõige paremini just nende tegevust Eesti iseseisvuse ja julgeoleku õõnestamise vastu.

Peale ähvardusi endistelt KGB agentidelt ning ühe lääne huvigrupi käsilastelt, viidi Eestis läbi meie vastane laimukampaania. Alustuseks näidati meid halvas valguses Osakond OÜ produtseeritud telesaates „Selgeltnägijate Tuleproov“. Peale seda laimati meid Eesti riigitelevisioonis ETV, mis allub läänemeelsetele poliitikutele. ETV saates „Pealtnägija“ laimamise organiseerijaks oli IRL. ETV-s õhku visatud süüdistusi ette lugedes ja omapoolseid fantaasiaid lisades, tegi Keskerakond meie kohta järelpärimise siseministrile lausa Riigikogu istungil, aga siseministri vastus oli ühene, et meie tegevust on kontrollitud ja Hannes Vanaküla kohta pole ühtegi menetlust. Ometi oli laimukampaania nii tõhus, et rahvas, kes pimesi meediat uskus, on siiani meie vastu vaenulik.

Ka teised Eesti patriootlikud ja rahvuslikud ühendused on äärmiselt tagakiusatud ja nende tegevus takistatud. Olukord Eestis näitab, et ülejäänud Euroopal ja Eesti ühiskonnal ei maksa jääda lootma, et eestlased gaasijuhtme ehituse peatada suudavad. Saab olla lootust gaasijuhtme projekt nurjata ainult juhul kui ka nemad tegutsevad, aga selleks tuleb meil teha vähemalt teavitustööd.

Kui gaasijuhtme edasist ehitust kohtute kaudu ära ei keelata saavad nii majanduslikku kui poliitilist kahju ka Euroopa Liit ja USA koos ülejäänud NATOga. Nii need kes projekti toetasid kui ka kõik need kelle võimuses oli gaasijuhtme edasise ehituse keelustamine tõestavad Lääne otsustajatele, et nad on kasutud ning puuduliku iseseisva mõtlemisega.

Kõik on nii lihtne loomulikult juhul, kui Lääne ja Ida vahel ei toimu keerulisem koostöö. Kusjuures teadlikku koostööd ei peagi toimuma. Piisaks sellest, kui korruptsioon on jõudnud sellisesse olekusse, et Lääne ja Venemaa juhid on ühe ja sama huvigrupi poolt ära ostetud. Ka sellisel juhul saab toimida skeem, mida rohkem kriminaalmaailmas kasutatud on.

Nimelt ei ole saladus, et allmaailmas teevad vahetevahel koostööd bandiidid ja katusepakkujad. Koos valitakse välja ohver või teeb seda isik, kes juhib neid mõlemaid. Bandiit terroriseerib ohvrit. Peale seda ilmub välja katusepakkuja kui päästja. Pärast jaotavad bandiit ja katusepakkuja „katuseraha“ omavahel ära. Tahtlikult või mitte tahtlikult, sama skeemi on kasutatud ka poliitikamaailmas. 1939. aasta Briti-Prantsuse-Vene kolmikpakt, Molotov-Ribbentropi pakt ja USA, Suurbritannia ja Venemaa vahelised Teherani-Jalta lepingud ning Potsdami konverentsi kokkulepped tõestavad selle kasutamist eestlaste ja mitmete teiste rahvuste vastu nii II Maailmasõjas kui ka hiljem.

Kõrgetasemeline korruptsioon võib muuta sellise poliitika ettekavatsetuks. Niiviisi oleks lihtne sundida alluvusse iseseisvad riigid enda põhiseaduste vastaselt. Ida võib jätkata oma tavapärases bandiidi rollis ja Lääs katusepakkuja rollis. Venemaapoolse terrori tulemusel põgeneksid riigid Lääne alluvusse. Korruptsiooni poolt juhitud stsenaarium erineks sellest, mida maailm nägi peale Külma sõja lõppu. Lääs ja Ida võivad alustada avalikku koostööd, luues veel suurema Euroopa Liidu ja NATO, mida juhiksid Lääs ja Ida käsikäes. Samas kui Läänt ja Ida juhib huvigrupp kui tõeline juht kardinate taga, võib see juhtida neid sõtta huvigrupi rivaalidega – Islamistide või teistega. Need, kes kannataksid kõige rohkem, oleksid liidu alluvad ja see võib juhtuda kui liidule peaks suurem Aasia otsustavalt jalgu jääma või siis vastupidi, liidu tegevus suuremale Aasiale, kaasaarvatud Hiinale.

Sellise skeemi vastu saab aidata vaid vastuhakkamine, sest elu on näidanud, et kui katusepakkuja ohver järele annab muudetakse ta jäädavalt orjaks ja tankistiks.