Bussid on nagu kasvuhooned — aknad kinni ja õhku pole
“Eile kella kolme ajal peale lõunat oli Tallinnas liinil nr 32 küll jube palavus. Ei mingit õhu liikumist bussis, inimestel lihtsalt vesi nirises mööda nägu ja kaela alla. Aga see-eest põlesid bussis laelambid?!” kirjutas oma kogemusest *.
“Muidu pole viga, aga need bussinirud, milledel pole luuke ja avanevad vaid paar akent, on nagu kasvuhooned. Lisa sinna juurde veel kõikvõimalikud aroomid ja tulemus on masendav,” kurdab tigedik. “Kas tõesti ei saa kuidagi siis neid busse jahutada/õhutada? Bussijuhtidest on ka kahju, eile nr. 3 juht oleks nagu riietega duši alt tulnud…ja seda terve pika päeva.”
“Olen inimene, kes hakkab väga kiiresti higistama, kui natuke palavam on. Kui rahvast bussis nagu kilusid karbis pole, on enam vähem ok nende ilmadega, kuid kui on, siis on väga jama. Üritan bussiga liigelda hommikul vöga vara või õhtul hiljem, siis ei ole nii põrgulik temperatuur,” kirjutab L. “Autoostuks pole lihtsalt raha ja need inimesed, kes võtavad selle kallal, et ostke omale auto — rumalad olete. Kui te ikka veel ei tea, siis Eestis elab väga suur protsent inimesi alla vaesuspiiri või selle lähedal ning elamise ja söögi peale läheb kogu sissetulek.”
“See iga-aastane suvine kokkuhoid (võetakse mõned bussid käigust) mõjub halvavalt. Hinge teeb täis, kui tahad koju sõita aga enam bussi ei mahu — randaminejaid kubinal täis. Jala 13km ka käia ei viitsi,” kirjutab Kokkuhoid, kes elab ilmselt rannapiirkonnas. “Muidu sõita kannatab küll. Ja ausalt, ma olen tänulik nendele üliagaratele mupo-tädidele ja mupo-onudele, kes kõik piletita kontingendi pikema jututa maha tõstavad. Parmudega hetkel transporti jagada on hirmus.”
“Suviselt heledate riietega on bussides võimatu istuda,” kirjutab Bussis nr. 40. “Kuna bussis sõidavad pidevalt asotsiaalid, kes oma keha ja riiete puhtuse eest hoolt ei kanna, siis istmekatted on kaetud paksu räpakihiga. Huvitav, kas neid kunagi ka puhastatakse? Reisija, kes sõidu eest tasunud eesti inimesele mitte väikese summa, küsib õigusega: millal transpordifirma hakkab korrektset teenust pakkuma?”
Bussijuht selgitab aga, et nemad pole milleski süüdi. Käsud tulevad ülalt: “Tegelikult on kaasaegsetes bussides nii ahjud, kui ka kliimaseadmed ja üldjuhul on need ka töökorras. Loomulikult tahaks nii reisijad, aga eriti bussijuht (tema peab töötama ju bussis 8-10 tunndi), et neid ka kasutatakse — aga vot ei tohi, sest ülemused on selle ära keelanud. Küsimus on kütuses ja selle hinnas. Nii ahjud, kui kliimaseade bussis võtab kuni neljandik kütusekulust, see aga ületab kõvasti kütuse normkulu — ülekulu võetakse aga bussijuhi palgast maha. Seega kui bussijuht eirab ülemuse käsku ja ahju või kliimaseadme tööle paneb, töötab ta sisuliselt tasuta, sest see päeva jooksul tekinud ülekulu on laias laastus võrdväärne bussijuhi päevapalgaga.”