Süsteem võeti kasutusele 2016. ja 2017. aastal, aga pole teada, kas see ka päriselt reostust vähendada aitab, vahendab BBC News.

Ohtlike osakeste – PM2,5 – kontsentratsioon õhus on soovitatavast ülempiirist kaugelt suurem.

Halvenev õhukvaliteet on seadnud miljonid inimesed hingamisteede haiguste ohtu.

Tervishoiuametnikud on soovitanud püsida siseruumides ja vältida füüsilist tegevust. Koolid on suletud homseni ja tõenäoliselt pikendatakse seda aega reedeni, sest linn lämbub endiselt paksus sudupilves.

Delhi peaminister Arvind Kejriwal ütles, et autosõidu piiramise süsteem viib tänavatelt sadu tuhandeid autosid.

Keelu rikkujaid trahvitakse 4000 ruupiaga (50 euroga), mis on eelmiste aastatega võrreldes kahekordne summa.

Keeld ei kehti hädaabisõidukitele, taksodele ja kaherattalistele sõidukitele. Erand tehakse ka üksi sõitvatele naistele.

Keelust kinnipidamist kontrollivad sajad meeskonnad politseist, transpordiametist ja vabatahtlikud. Tõenäoliselt tekib lisasurve ühistranspordisüsteemile. Lubatud on aga lisada liinil olevaid busse ja metrooronge.

Varem on autosõidu piiramine küll oluliselt vähendanud liiklusummikuid Delhis, aga märkimisväärset mõju õhureostuse tasemele pole sellel olnud. Ekspertide sõnul on sõidukid vaid üks mitmest tegurist, mis on muutnud linna „gaasikambriks”.

Üks tähtis tegur on see, et naaberosariikide põllumehed põletavad pärast viljakoristust põlde puhtaks. See tekitab tahkete osakeste, süsihappegaasi, lämmastikdioksiidi ja vääveldioksiidi surmava kokteili, millele annavad oma osa juurde nädal tagasi toimunud hindude diwali pidustuste ajal korraldatavad ilutulestikud.

Oma osa sudu tekkimisse annavad ka sõidukite heitgaasid ning ehitus- ja tööstussaaste.