Oluline on mõista, et kuigi mobiilisõbralik veebileht on ettevõttele ülioluline, siis ei asenda see kindlasti äppi. „Selgelt toob rakendus ettevõttele rohkem kasu kui mobiilisõbralik koduleht – muu hulgas on välja selgitatud, et e-kaubanduse valdkonnas on telefonirakenduse kaudu tehtud ost mobiilibrauserist keskmiselt 10 dollari võrra suurem. Selle põhjuseks on parem ja läbimõeldum kasutajakogemus, mis suunab äppi kasutava kliendi veebilehest palju sujuvamalt erinevate toodeteni ja õigel hetkel kassasse,“ sõnas Huawei Mobile Service’i (HMS) äriarenduse juht Vitali Donskoi.

Igal ettevõttel on kolm põhieesmärki: müügi suurendamine, usaldusväärse kliendibaasi loomine ja ettevõtte efektiivsuse kasvatamine. Mobiilirakendused on nende eesmärkide saavutamisele suuresti kaasa aidanud, sest vähe on maailmas neid, kes ei kasuta nutitelefoni. Vaatamata sellele, et digimaailmas on keeruline silma paista, pakub hästi välja töötatud mobiiliäpp erinevaid viise, mille abil ärilisi eesmärke edukalt püüda.

Suurenenud klientide kaasatus

Mobiilirakendused võivad suurendada klientide kaasatust ja müüki mitmel viisil. Esiteks pikendavad need äpid aega, mille tarbija veedab koos konkreetse kaubamärgiga, mis omakorda suurendab müügi tõenäosust. See on üks põhjusi, miks mobiilse e-kaubanduse arvele langeb üle kolmandiku digitulust. Lisaks vähendavad mobiilirakendused tõenäosust, et klient ostab toote või teenuse konkurendilt.

Pole tähtis, milliste toodete või teenuste pakkumisega ettevõte tegeleb, mobiilirakendus aitab tugevdada klientide kaasamisstrateegiat. Näiteks kuna inimesed otsivad kiiret ligipääsu brändidele, mida nad armastavad, siis on ettevõttele kasulik, kui klient jõuab nende toodeteni mugavalt nutitelefoni kaudu ja ilma füüsilist kauplust külastamata. Samuti saab äppe siduda sotsiaalmeediavõrgustikega, mis aitab märgatavalt kaasa ettevõtte turundusstrateegiale.

Otsene turunduskanal

„Mobiilirakendused pakuvad kasutajatele erinevaid funktsioone, nagu kontod, üldteave, sõnumid, broneerimisvormid, uudisvoog, hinnad, ja palju muud infot ainuüksi mõne sõrmeliigutusega. See teeb brändidele lihtsaks võimaluse pakkuda inimestele kõiki detaile ja teavet, mida on vaja nende ergutamiseks mobiiliäpi kaudu,“ ütles HMS-i äriarenduse juht. Lisaks saab rakenduse teavituste kaudu ennast kliendile meelde tuletada ning edastada infot pakkumiste ja kampaaniate kohta.

Klientide toomine ja hoidmine

„Nagu varem mainitud, siis tehnoloogiatootjad ja arendajad on tõestanud, et mobiilirakenduse kasutuselevõtt muudab ettevõtte kliendikogemuse mitme astme võrra paremaks. Ja kui kliendil on platvormil mugav, tuleb ta tõenäoliselt sinna peagi tagasi ja kasutab teenust või sooritab ostu,“ ütles Vitali Donskoi. Lisaks sellele laiendavad äpid oluliselt ettevõtte üldist kliendibaasi, mistõttu tuleb kasuks olla rakendusega esindatud ühe äpipoe asemel vähemalt kolmel maailma enim kasutatud platvormil. Pidades silmas vastaval turul populaarsemaid nutiseadmeid.

Kõik maailma suurimad rakenduste levitamise platvormid teevad tööd selle nimel, et kasutajad leiaksid nende süsteemist hõlpsasti üles neile olulised ja vajalikud äpid. HMS-i äriarenduse juhi Vitali Donskoi sõnul avaldati AppGallery platvormil äsja uus Petal otsingu tööriist, mis otsib ja koondab teavet, pakkudes iga kasutaja jaoks kõige täpsemaid ja asjakohasemaid tulemusi. „Lisaks uudistele, piltidele ja meelelahutusele koostab otsingutööriist nimekirja erinevatest turvalistest allikatest pärit rakenduste kohta ja kõik äpid, mis on AppGallerys juba saadaval, kuvatakse uues tööriistas tehtud otsingute ülaosas,“ selgitas Donskoi.

Suurenda brändi nähtavust

Statista andmete järgi on maailmas üle 2,7 miljardi nutitelefoni kasutaja. Nad kasutavad telefoni väga suure osa päevast ning 90 protsenti sellest ajast veedetakse just erinevates äppides. See on aeg, mil ettevõtetel on võimalus, et potentsiaalsed tarbijad neid märkavad.

Silmapaistev sisu, äpiikoonid, pildid ja videod tõmbavad rakendustes kasutajate tähelepanu. „Äpid töötavad ettevõtete jaoks sama hästi kui suured reklaamplakatid, sest tähelepanu on pööratud väiksele ekraanile, millelt on uuendusliku, informatiivse ja funktsionaalse rakendusega silma paista oluliselt lihtsam kui päris maailmas,“ ütles Donskoi.

Jaga
Kommentaarid