Eelmise aasta 29. septembril kirjutas Eesti Päevaleht, et viiendat korda riigikogusse valitud Mihhail Stalnuhhinil on kuluhüvitiste eest sisuliselt soetanud auto enda pojale ja praeguse ametisoleku ajal maksab ka naise auto liisinguarveid.

Stalnuhhini juhtumi eripära seisneb selles, et ta liisib kuluhüvitiste eest juba teist autot, kuigi tal endal puudub juhiluba, ja praegust autot kasutab igapäevaselt tema naine, mitte tema.

9. septembril ilmunud artiklile küsis Päevaleht Stalnuhhinilt riigikogu ees videosse kommentaari nädal enne loo ilmumist ehk 22. septembril. Seega oli Stalnuhhin vähemalt sellest kuupäevast saadik teadlik, et ajakirjandus tunneb tema kuluhüvitiste vastu huvi ning kavatseb sellest kirjutada.

Sellegipoolest esitas Stalnuhhin 28. septembril hüvitamiseks autoliisingu arve, millest kirjutas Delfi 22. oktoobril.

Mihhail Stalnuhhini auto liisingumakse oktoobrist detsembrini (eurodes)
Oktoober 2015: 865.74
November 2015: 865.04
Detsember 2015: 865.03

Meedia tähelepanust hoolimata on Stalnuhhin auto liisinguarvete esitamist jätkanud.

Kuluhüvitiste dokumentidest selgub, et Stalnuhhin on esitanud hüvitamiseks oktoobri liisinguarve summas 865 eurot ja 74 senti, millest talle hüvitati 450 eurot, mis on riigikogu juhatuse poolt seatud saadikute autoliisingute hüvitamise ülempiiriks.

Novembris esitas Stalnuhhin 865 euro ja 4 sendi suuruse liisinguarve ning detsembri eest palus poliitik hüvitada 865 eurot ja 3 senti, millest hüvitatakse vastavalt eeskirjale samuti 450 eurot.

Küsimusele, kui palju Stalnuhhin autot üldse kasutada saab, kui tal endal juhtimisõigus puudub ning naine seda Narvas kasutab, vastas ta, et saab auto kõrvalistmel sõita täpselt nii palju, kui on bensiiniarveid hüvitamiseks esitatud.

Bensiiniarvete uurimisel selgus aga, et Stalnuhhin on esitanud hüvitamiseks vaid ühe arve Narvas 19. novembril 44 euro ja 53 sendi väärtuses tangitud kütuse eest.

"Ma praegu ei viitsi fikseerida neid kõiki väiksemaid sõite. Ma võtsin reegliks, et ma näitan ainult neid kordi, kus olen selle autoga Tallinnas või kuskil väljasõiduistungil. Väikseid sõite ma kuluhüvitise eest ei tangi ja ma ei näita ka väikseid pileteid, mida läheb palju," vastas Stalnuhhin tähelepanekule, et ta on vaid ühe korra palunud kütust hüvitada.

Stalnuhhin sõidab üsna aktiivselt bussiga, kuid ta kinnitas, et liikumist on selgelt rohkem ning seega leiab liisitav auto rohkem kasutust, kui näib. "Näete, et bussipiletid ei ole iga nädal," ütles ta.

Kas te tahate tõesti väita, et kuluhüvitisega autot, mis on perekonna ainus auto, kasutatakse ainult tööle ja tagasi sõiduks?

Küsimusele, kas saadik ei peaks siiski ise olema pidev autokasutaja ja kas Stalnuhhin kasutab kuluhüvitisi otstarbekalt, leidis ta, et see vestlus on "mõttetu". "Te olete minust kinni võtnud. Kas te tahate tõesti väita, et kuluhüvitisega autot, mis on perekonna ainus auto, kasutatakse ainult tööle ja tagasi sõiduks? Ei, kindlasti mitte, seda kasutatakse mujal," sõnas Stalnuhhin.

Argumendile, et Stalnuhhin saab autot loogilistel põhjustel väga harva kasutada, kuna ta naine viibib enamasti Narvas, vastas Stalnuhhin: "Kõikide autode juures, mis on peres ainsad, on kindel see, et sellega käiakse poes, sellega käiakse lastega lasteaias või koolis."

Stalnuhhin on kuluhüvitiste eest liisinud ka teise auto, millega sõidab nüüd tema poeg. "See on teine teema. Kuulge, on olemas reeglid, näidake mulle, kus ma olen neid reegleid rikkunud. Millest me siis räägime? Reeglid peavad olema lahti kirjutatud nii, et oleks selge," ütles Stalnuhhin tuliselt.

"Pöördusin riigikogu juhatuse poole ja juhatus kuulas küsimuse ära ning andis korralduse kantseleile. Tegin formaalse avalduse kantseleile ja sain hüvitisloa," kinnitas Stalnuhhin autoliisingute hüvitamise reeglitepärasust.

Stalnuhhin vastas reeglite muutmise või täpsustamise kohta käinud küsimusele, et ta hääletas kuluhüvitiste ärajätmise poole, et mitte anda võimalust nende kallal norida.