Täna ennelõunal sulges ootamatult riigiettevõtte AS Eesti Raudtee Kotka tänavapoolse tunneli Kotka tn 8 maja juures, teatas Kristiine linnaosavalitsus meediale.

Tunnel kuulub AS Eesti Raudteele ja on kasutusel jalakäijate tunnelina olnud üle poole sajandi, mida ka täna kasutatakse igapäevaselt kohalike elanike poolt Kristiinest kesklinna või jalgpallistaadionile jõudmiseks.

"Pikalt kasutuses olnud ja kohalikele elanikele olulise jalakäijate tunneli sulgemine täna ennelõunat ilma igasuguse eeltöö, teavituse või aruteluta, oli halb üllatus ja vastuvõetamatu. Kui info meieni jõudis, siis läksime koheselt olukorraga tutvuma ja kohale sai kutsutud ka AS Eesti Raudtee esindajad. Tunneli sulgemine oli murettekitav ka seetõttu, et selles lõigus raudtee ümbruses puuduvad hetkel piirdeaiad ja kui läbipääs sulgeda, siis see suunaks koheselt jalakäijad otse eluohtlikule raudteele üle rööbaste liikuma, mida ka paraku kohapeal täheldasime. Tunneli olemasolu on vajalik ja igapäevaselt on see pidevalt aktiivses kasutuses. Pärast lühikest arutelu osapoolte vahel, tõsteti pealelõunal betoonblokid eest ära ja praeguseks hetkeks on tunnel taas avatud," selgitas Kristiine linnaosa vanem Jaanus Riibe.

"Mööname, et tunnel on amortiseerunud ja vajab rekonstrueerimist, kuid seda on võimalik planeerida ja teha koostöös erinevaid osapooli kaasates ja informeerides. Kristiine linnaosavalitsuse üheks prioriteediks on elanike turvalisuse tagamine. Siin tuleb leida lahendus, et tunnelit kasutavate jalakäijate ohutus ja liikumismugavus oleks tagatud," rõhutas Riibe.

Kohapeal käisid asja uurimas Tallinna linnapea Taavi Aas, abilinnapead Kalle Klandorf ja Andrei Novikov, Tallinna Kommunaalamet ning Kristiine linnaosa vanem Jaanus Riibe.

Tunnel on tegelikult mõeldud vee ärajuhtimiseks

Eesti Raudtee kommunikatsioonijuhi Monika Lillese kinnitusel ei tohiks inimesed tegelikult seda tunnelit kasutada, sest seal pole valgustust, korralikku pinnast ega vajalikku ruumi. "Samuti vajab tunneli seisukord üle vaatamist, sest tugiseintele on tekkinud talviste ilmaolude tõttu praod ja meie hinnangul on see varisemisohtlik," sõnas Lilles.

"Paneme selle kohta kindlasti koheselt teavitused üles ja paneme inimestele südamele,
et nad kasutaksid ametlikke raudtee ülekäike," rõhutas Lilles. Ametlikud ülekäigud on 300 meetrit Kristiine keskuse poole asuv
Lilleküla tunnel ja teiselt poolt Tondi ülekäik.

Kõnealuse tunneli näol on tegemist veeviimariga, mille eesmärk on vee ärajuhtimine. See on Eesti Raudteel plaanis korda teha võimalikult kiiresti.