Vene kalalaevalt edastati vahetult enne reede keskööd raadio teel abipalve ja laeva asukoha koordinaadid. Politsei- ja piirivalveameti (PPA) merevalvekeskus võttis laevaga ühendust ning selgitas välja, et alusel oli tehniline rike ning selle kaks sektsiooni olid täitunud veega. Laev triivis, mõne aja pärast kadus pardal elekter ning sündmus eskaleerus merepäästeoperatsiooniks.

Päästetöödele kaasati PPA lennusalga kopter ja kaks laevastiku laeva, Soome poolt osales piirivalve kopter ja kaks veesõidukit, lisaks kaks tsiviillaeva.

Soome piirivalve avaldas päästehelikopteri Rajaheko 200 videokaamera salvestise, millelt on näha, kuidas päästeparve, millelt meeskond on juba evakueeritud, merel triivib. Pärast evakueerimist pööras meri parvlaeva tagurpidi. Termokaamera video näitab ka seda, kuidas Eesti helikopter naftatankeril maandub ja tankeri meeskonnaliikmed kannavad meest kanderaamil.


PPA mereturvalisuse grupi juhtivkorrakaitseametnik Marge Kohtla sõnul on taoliste sündmuste puhul tavaline kaasata lähinaabrite ressurssi ja ka sündmuspaiga lähedal viibivaid tsiviillaevasid. "Selgi korral võttis merevalvekeskus ühendust läheduses liikunud laevadega ja palus neilt abi. Esimesena jõudis kohale Libeeria lipu all sõitev tanker, mis oli teel Kopenhaagenisse, kuid tuli tagasi abivajaja juurde ning alustas otsingu- ja päästetöödega," kirjeldas Kohtla sündmusi.

Tankeri meeskond leidis veest päästeparve ning aitas seal olnud seitse abivajajat pardale, neist kaks olid viga saanud. Sündmuskohale saabunud Soome piirivalve kopter toimetas kaks abivajajat Helsingisse haiglasse. PPA lennusalga kopter toimetas ülejäänud viis meeskonnaliiget PERHi tervisekontrolli.