Minister Aas andis selle aasta juunis toimunud valitsuse liikluskomisjoni istungil maanteeametile ülesande teha ülevaade, kas on olemas seos õnnetustesse sattumisel korduvate liiklusrikkumistega. Maanteeamet analüüsis 2014. kuni 2018. aasta liiklusrikkumisi ning selgus, et korduvrikkujad osalesid ligi viis korda sagedamini taas inimkannatanatuga liiklusõnnetustes kui need juhid, kes liiklusalaseid süütegusid toime ei pannud.

„Need numbrid ausalt öeldes jahmatasid,“ tõdes Aas ning lisas, et ministeerium otsustas selles valguses eile, et töötab koos töörühmaga järgmise aasta sügiseks välja veapunktisüsteemi kontseptsiooni.

Veapunktisüsteemiga oleks võimalik distsiplineerida korduvate liiklusrikkumiste arvestussüsteemi kaudu juhte ning tulevikus peavad sellised juhid läbima rehabiliteerimistegevusi.

Valitsuse liikluskomisjon vaatas otsa ka viimase kaheteistkümne kuu olukorrale liiklusohutuses. Eelmise aasta oktoobrist selle aasta septembri lõpuni toimus Eestis kokku 1410 inimkannatanuga liiklusõnnetust, milles hukkus 53 ja sai vigastada 1749 inimest. Võrreldes 2017. oktoobri ja 2018. aasta septembriga on õnnetuste arv vähenenud 4,8%, vigastatute arv 7,5% ja hukkunute arv 23,2%.