Alles hiljaaegu sattus mulle ette üks kirjutis sotsiaalmeedia ajaloost, kus esimese seosena toodi välja kirjakullerid, kelle abiga sai olulisi sõnumeid kaugetesse punktidesse viia. Samuti mainiti telegraafi, raadio, piiparite, telefoni ja televiisori tulekut. Tõsi küll, agressiivsemaks läks suhtlus alates 1940. aastast, mil võeti kasutusele esimesed arvutid ja insenerid asusid pead murdma, kuidas luua suhtlusvõrgustikke arvuti abiga.

Vast vähesed suudavad meenutada, et see oli alles 2004. aasta, kui Facebook loodi, või 2005. aasta, kui YouTube kasutusele tuli, või 2006. aasta, kui Twitter ja Facebook ülemaailmselt kasutusele võeti. Täna on meil juba lõputu rivi erinevaid sotsiaalmeediakanaleid, millest laiem üldsus teab vast kolme kuni nelja.

Kui veel oma viisteist aastat tagasi teadsime täpselt, millises kanalis inimesed asuvad, siis täna on nad otsekui kadunud ja seda just nimelt suure kanaliterohkuse tõttu, mille vahel jagunetakse. Mida see aga tähendab tänasele tööandjale, kes usutavasti ei suuda ajaga selliselt kaasas käia, et endale kõik Snapchatid, WeChatid, Viberid ja kes teab veel mis kanalid selgeks teha?

Esmalt tuleks jõuda arusaamisele, mille poolest kanalid eristuvad, jagada oma eesmärke ning kutsuda inimesi kaasa mõtlema.

Tõenäoliselt on mõistlik analüüsida põhjalikult Facebooki, kus täna on 2,38 miljardit kasutajat, ja kuigi kuulen sageli lauset „Facebooki ei kasuta enam keegi”, siis suutsid nad aasta jooksul taas 8% kasvada ja seda on väga palju.

Facebooki võimalusi kasutavad tänased tööandjad pigem asjade ülesriputamiseks ja enamjaolt on tegemist üsna staatilise kasutusharjumusega, mille puhul ei tehta ei tarka sihtimist ega ka rahalist boost’i. Mina ei teadnud, et kõikidest Facebookis olevatest Eesti ärilehtedest kasutab vaid 11% Facebookis pakutavaid tasulisi võimalusi. Ja selle alusel öelda, et Facebook ei tööta, on lausjaburus.

Täna oleme üsna verisel tööturul, kus ellu jäävad need, kes targalt ja järjekindlalt tegutsevad. Kuna mitmed sotsiaalmeediakanalid on ristkasutatavad ehk ühte kohta postituse tegemisel ilmub see automaatselt ka teistesse kanalitesse ning hoiab seega oluliselt energiat kokku, siis tasub tööandjal ristkasutatavad kanalid välja selgitada.

Facebooki algoritmid lähevad iga päevaga targemaks, õppides teisel pool ekraani oleva inimese info tarbimise vajadusi ja harjumusi, mis võimaldab infot väga selgelt sihtida. See on ka põhjus, miks vahepeal võib tunduda, et enam pole nii palju reklaami või mõttetuid postitusi. Ei olegi, sest Facebook jälgib sinu harjumusi ja teab, mida soovid lugeda, ning jätab sulle pakkumata selle osa, mis sind tõenäoliselt ei huvitaks.

Naljakal kombel loovad sotsiaalmeediakanalid võrdset ja õiglast kohtlemist, sest mitte ainult suured ja rikkad ei saa oma sõnumit jagada. Kanalid on soodsatel tingimustel kõigile avatud.

10 head soovitust tööandjatele sotsiaalmeedia kasutamisel

  1. Enne kui alustad, defineeri oodatav edu. Ja proovi näha võimalikult suurt pilti.
  2. Loo eraldi sotsiaalmeedia strateegia ja kohanda seda jooksvalt.
  3. Analüüsi andmeid ehk hoia silm peal, milliste bännerite peal klikatakse või milline sõnum inimesi käivitab.
  4. Katseta mängulisemat lähenemist, sest nii saad värbamisel juba inimese esimesi omadusi testida ja selle alusel eelvaliku teha. Proovi erinevaid lühimänge, auhinnaloose või küsitlusi.
  5. Püsi fookuses ja väldi pika eepose kirjutamist. Inimesed soovivad kiiresti aru saada, miks ja kas neile antud töö sobib ning mida nad kandideerimiseks tegema peavad.
  6. Räägi inimestega ehk kogu häid näiteid, kuidas üks või teine lähenemine on või ei ole toiminud.
  7. Kasuta paralleelselt testbännereid, mis võimaldavad kiiresti kindlaks teha, mis sihtrühma käivitab ja mis võivad olla takistused.
  8. Ole mobiilisõbralik ja arvesta sellega, et potentsiaalsel sihtmärgil on sinu jaoks tõenäoliselt ainult 2 minutit. Seega mõtle läbi, millist infot temalt kandideerimiseks esimesena vajad. Esimese kandideerimisvormi juures ei tasu tõenäoliselt CV-d küsida, sest inimestele ei meeldi ebamugavus ning vaevalt paljud oma CV-d mobiilis hoiavad.
  9. Ole julge. Sotsiaalmeediakanalid suudavad suurima tõenäosusega tööle panna inimesed, kes on julged. Julge eristuda ja kui võimalik, siis midagi pöörast teha.
  10. Mõtle kliendikeskselt, mitte enesekeskselt.
1x
00:00
Jaga
Kommentaarid