Venemaa Uurimiskomitee ja lennunduse järelevalveametkonna Rosaviatsija töötajad on juba välja selgitanud mitu lennuki meeskonna tehtud viga, mistõttu kontrollitakse ka Aerofloti pilootide väljaõppesüsteemi, teatasid RBK-le juurdluse käiguga kursis olevad allikad.

Uurimiskomitee allikas ütles RBK-le, et lendurid tegid mitmeid vigu, mis mõjutasid kaudselt leekide levikut.

„Pilootide Deniss Jevdokimovi ja Maksim Kuznetsovi küsitlemisest on selge, et pärast lennuki maandumist avasid nad kabiinis külgmise avaneva akna,” ütles Uurimiskomitee allikas.

Meeskonna see tegu võis tugevdada õhu liikumist ja sellega põlengu leviku kiirust, märkis allikas. Seda informatsiooni kinnitas ka Rosaviatsija allikas.

Samuti võis põlengu tugevnemiseni viia see, et piloodid ei lülitanud lennuki mootoreid kohe pärast maandumist välja.

Rosaviatsija töötajad viivad läbi lennukompanii Aeroflot plaanivälise kontrolli, teatas ametkonnale lähedane allikas RBK-le, ja seda kinnitati ka Aeroflotist.

„Kontroll puudutab esmajärjekorras lennukompanii lendude ja tehnilise direktori kompetentsi, samuti vaatavad Rosaviatsija töötajad läbi dokumentatsiooni, mis puudutab lennukompanii pilootide ettevalmistust,” ütles Aeroflotile lähedane allikas. Lennupersonali ettevalmistamise eest vastutab Aeroflotis peadirektori asetäitja, lendude direktor Igor Tšalik.

Rosaviatsija kontrolle huvitab eeskätt see, kas põlenud lennuki meeskond läbis ettevalmistuse Aerofloti õppekeskuses ja kas see ettevalmistus vastab kehtestatud nõuetele, teatas allikas.

Teisele lennukitüübile ümberõppel oleks meeskond pidanud trenažööril läbi harjutama need olukorrad, millesse sattus kõnealune lennuk. Allika sõnul ei läbi piloodid sellist ettevalmistust alati täies mahus.