Juurdlusele lähedal seisvate Kommersanti allikate sõnul raskendasid maandumisprotsessi automaatika ülesütlemine ja kulutamata jäänud kütuse suur mass. Sealjuures ületasid aga piloodid horisontaal- ja vertikaalkiirust, mille tagajärjel toimus tugev kokkupõrge maandumisrajaga, mistõttu põrkas lennuk uuesti üles. Pärast teist põrget läbistasid teliku sambad kütusepaagid, milles süttis kütus.

Kommersanti küsitletud eksperdid arvavad samuti, et õnnetuseni viisid pilootide vead, alates otsusest lennata läbi äikesefrondi. Pärast seda, kui automaatika oli välja lülitunud, kiirustasid nad maandumisega ilma kütust kulutamata ning maandumise käigus ei suutnud nad manuaalsel režiimil õigesti laskuda, mis viis kõva maandumise ja tulekahjuni.

Moskvast Murmanskisse lendama pidanud lennuki põlengus hukkus pardal olnud 78 inimesest 41.