Kiirustades ja suvaliselt teostatud rehvivahetus võib hiljem kätte maksta: kui rattad pole korralikult tasakaalus, hakkavad rattad autot suurematel kiirustel raputama; kui rattapoldid või -mutrid on liiga kõvasti kinni pingutatud, ei pruugi seda ratast enam koduste vahenditega alt ära saada. Harvad pole ka juhused, kui hooletu või oskamatu rehvivahetaja rehvirõhuandurid kogemuse puudumise tõttu ära lõhub.

Rehvivahetust iseloomustab hooaegsus - töökodades on kiired ajad kahel korral aastas. Ei ole imestada, et suure hooga liinitööd tehes kvaliteet kannatab - mõni panustabki odavamale hinnale ja masstoodangule, teises kohas ei ole hoopiski kõiki vajalikke tingimusi, et lõpuni kvaliteetset teenust osutada.

Ka suvalise rehvivahetusega võib minna õnneks, aga kas sellega tasub ikka riskida, sest hiljem uuesti rehvitöökotta minna vigu või puudusi parandama, on äärmiselt tüütu. Ja kulukas. Kahjuks puudub Eestis rehvivahetuse standard ning kedagi ei huvita, kas rehvitehnik ikka on piisavate oskustega. Ka kaadrivoolavus on selles valdkonnas suur. Kvaliteetse rehvivahetuse tunned ära neist nüanssidest:

  • Korralik velgede pesu ja puhastus enne tööde alustamist
  • Liimitavate tasakaalude liimijälgede maha käiamine valuveljelt
  • Ventiili seisukorra kontroll ja vajadusel vahetus
  • Rehvirõhuanduritega arvestamine
  • Tasakaalustamisel valuvelje kinnitamine pinki keskava kaudu, poldiaukude fikseerimisega
  • Rattamutrite üle pingutamine õige jõumomendiga
  • Vajadusel poltide-mutrite määrimine

Toome veelkord välja nii naast- kui lamellrehvide head ja halvad omadused:

Projekt valmib Delfi, Accelerista ja Maanteeameti koostöös.

LOE LISAKS: