Läti piiriäärsel alal sõitnud autojuht ei pööranud juhtimisele piisavalt tähelepanu ning sõitis kraavi. Tagaistmel turvavööga kinnitamata 26-aastane naine paiskus autost välja ning hukkus sündmuskohal.

Politsei välijuht täpsustas, et Toyota liikus Penuja poolt Abja-Paluoja suunas. „Praeguseks kogutud andmetel eelnes traagilisele avariile möödasõit sõiduautost Peugeot. Mõlemas autos olid ukraina töölised, kes üksteisele tuttavad. Esmastel andmetel liikus Peugeot 90 km/h alas lubatust oluliselt madalamal sõidukiirusel ning Toyota tegi temast möödasõidu. Sellejärel jäi Toyota juht tahavaatepeeglist taga sõitvaid töökaaslasi jälgima, kaotas masina üle kontrolli ning sõitiski teelt välja kraavi,“ vahendas välijuht esialgset infot sündmuskohalt.

Sündmuskohal töötanud Viljandi politsei välijuht Aleksander Treial vahendas, et esmastel andmetel jäi autojuht ühel hetkel liiga pikalt tahavaatepeeglist jälgima tagant lähenevat sõidukit. „Masin kaldus lauges paremkurvis oma sõiduvööndist välja vasakule. Kui juht seda märkas, keeras ta teelt väljasõitmise välistamiseks rooli järsult paremale. Kontrolli sõiduki üle ta tagasi ei saanud, masin paiskus vasakule teelt välja kraavi, kus rullus üle katuse,“ rääkis välijuht.

Autos oli neli inimest, kellest tagaistmel kaasa reisinud 26-aastane ei olnud nõuetekohaselt turvavööga kinnitatud. Naine lendas üle katuse rullunud sõidukist välja ning sai vigastusi, mis olid paraku surmavad. Kiirabi andis kahele autos olnud mehele kohapeal esmaabi ning viis haiglasse ühe autos kaasa reisinud naise.

Teised kasutasid turvavööd nõuetekohaselt. Politsei veendus, et juht oli kaine ning kolm ülejäänud autos sõitnud inimest kasutasid turvavööd nõuetekohaselt.

„Auto juhtimine on tegevus, mis nõuab juhi kogu tähelepanu ning autot ei saa turvaliselt juhtida, kui enam vaadatakse seljatagust liiklust ning vaevu pööratakse pilk sellele, mis eespool toimub,“ rõhutas politsei välijuht.

Ta märkis, et selle raske avarii tingis ühelt poolt tõik, et juhi tähelepanu oli liigpikalt mujal ehk tegeleti kõrvalise tegevusega. „Samas ei olnuks suure tõenäosusega tagajärjed nii traagilised, kui ka 26-aastane naine oleks töökaaslaste eeskujul olnud turvavööga korralikult rihmatud,“ tõdes välijuht.

Juhtunu üksikasjad selgitatakse kriminaalmenetluses.

Tänavu on Eestis liikluses elu kaotanud 50 inimest, kellest 16 olid turvavööga nõuetekohaselt kinnitamata. Mullu samal ajal hukkus liikluses 28 inimest, kellest 11 olid turvavööga kinnitamata.