Sellest tulenevalt tohivad Bundeswehri Eurofighterid Saksamaal lennata praegu ainult ilma väliste kütusepaakideta, kirjutab Süddeutsche Zeitung.

Saksa ajalehe teatel käib jutt vahejuhtumist Eestis, kui lennuki parempoolne väline kütusepaak kukkus stardipositsioonile ruleerimisel ruleerimisteele. Kõikide lennukite kontrollimise käigus selgus, et välise kütusepaagi kinnituse kruvid polnud piisavalt tugevalt kinni keeratud.

See kinnitus, mis võimaldab ka välise kütusepaagi kontrollitud küljest kukutamist hädaolukordades, oli kahjustada saanud lennukil ümber ehitatud, ning sealjuures tehti kindlaks, et lukustusmehhanismi kinnituskruvi oli purunenud. Kas välise kütusepaagi küljest kukkumise põhjus oli see või ka liiga nõrgalt kinni keeratud kruvid, tuleb veel uurida. Saksa kaitseministeerium kinnitas intsidendi asetleidmist, kuid rõhutas, et selle põhjuste uurimine jätkub.

Süddeutsche Zeitungi teatel öeldakse Saksa raportis, et lennukid suudavad kõiki operatsioonilisi ülesandeid täita. Balti riikides tõusevad Saksa Eurofighterid ka edaspidi õhku väliste kütusepaakidega. Allikate teatel on see hädavajalik, et Balti riikides pikki vahemaid ületada. Ilma väliste kütusepaakideta lüheneb aeg, mille vältel lennukid saavad õhus püsida.