Kahe maailma mõjuka luureagentuuri uurimisel osalemist kinnitas laupäeval ka Malaisia transpordiminister Hishammuddin Hussein, kellel sõnul on agentuuridel väidetavalt uusi kahtlusi, et õhusõiduk ikkagi kaaperdati terroristide poolt.

Hoolimata Mi6 ja CIA uutest kahtlustest ütles Hussein, et välistada ei saa ka kellegi "isiklikke ja psühholoogilisi probleeme" või näiteks "tehnilist riket".

Millist informatsiooni luureagentuuridel täpsemalt on, mõistagi ei avaldada.

On vaid teada, et Mi6 on põhjalikumalt tegelenud reisijate taustakontrolliga.

Arvamusi, mis juhtus Malaysia Airlinesi lennuki Boeing B777-200 pardal neil saatuslikel tundidel rohkem kui kolm nädalat tagasi, on väga erinevaid.

Näiteks Al Qaida informaator Saajid Badat, kes on ka Osama bin Ladeni väimees, ütles hiljuti New Yorgi kohtule, et neli või viis Malaisia meest on plaaninud kasutada oma jalanõudesse peidetud lõhkeseadeldisi, et purustada kokpiti uks ja õhusõiduk kaaperdada. Nende eesmärgiks oli Badati väitel 9/11 stiilis terrorirünnak. Mees rääkis seda juba enne MH370 kadumist.

Daily Mail aga kirjutas sel nädalal, et just enesetapu versioon on kujunenud lennuki kadumise peamiseks hüpoteesiks. Sellele viitab lennuki viimine lennuki lennukõrguse ülempiirini, et reisijad teovõimetuks muuta.

Malaysia Airlines'i esindajate sõnul kadus lennuk kolme nädala eest laupäeval radariekraanilt kaks tundi pärast õhkutõusmist Kuala Lumpurist kell 2.40 kohaliku aja järgi. Pekingis pidi reisilennuk maanduma kella 6.30 ajal.

Malaisia peaminister Najib Razak kinnitas hiljuti satelliidipildile viidates, et lennuk muutis kurssi ja võis lennata veel ligi seitse tundi – just umbes nii kauaks jagus haihtumise hetkel lennukil ka kütust.

Boeing B777-200 pardal oli 239 inimest, nende hulgas 227 reisijat ja 12 meeskonnaliiget, ütles hommikul Malaysia Airlines'i pressiesindaja.