Ka Soolapuistur liikus olemasolevatel andmetel Valga poolt Elva suunas kiirusega 30 km/h ning teostas teehooldustöid. Mõlemad sõidukijuhid olid enam kui 30aastase juhtimiskogemusega ega omanud kehtivaid rikkumisi, ka sõidukite rehvid vastasid nõuetele, teatas politsei.

Teada on, et õnnetuses hukkunud veokijuht ei olnud turvavööga kinnitatud, lisaks oli veokil peal täislast, mille lisaraskus tõi kaasa veelgi suuremad kahjustused.

Kuigi kriminaalmenetluses selguvad täpsemad asjaolud, muuhulgas veokijuhi kainus, sõidukiirus ning töö- ja puhkeaja seadusest kinnipidamine, saab märkida, et öised ilmaolud olid õnnetuspaigas keerulised. Avariipaigas oli tee libe, asfalti kattis kinnisõidetud ja lendlev lumi.

Käesolev aasta on liikluses kaasa toonud ridamisi traagilisi õnnetusi, milles on tänase seisuga elu jätnud 20 inimest. Mullu samal ajal hukkus liiklusavariides viis korda vähem ehk neli inimest.

Põhjamaa rahvana on meil küllalt kogemusi talvistes oludes liiklemiseks, kuid mida raskemad on ilmaolud, seda enam hakkab kogemuse kõrval rolli mängima valvsus. Seda eriti neil perioodidel, kui õhutemperatuur keerleb nulli ümber ja autojuhil tuleb arvestada, et ka poole sõidu pealt võib tee äkki libedaks muutuda ning juhil tuleb koheselt seda arvesse võttes oma sõiduvõtted vastavaks kohandada. Muutlike ilmaolude korral peab eriti tähelepanelik olema näiteks tee tõusudel ja langustel, viaduktidel, ristmikel ja metsavaheteedel, kus võib esineda enam libedust.

Ka on öiste ja varahommikuste sõitude puhul tarvis arvestada, et väsimusseisund on kergem tulema. Seda hoolikamalt tuleb enne sõituminekut planeerida oma puhkust. Kui siiski tuntakse väsimust, tuleb teha sõidupause ja end välja puhata.

Kalendriaasta algus näitas kümnete traagiliste tagajärgedega liiklusõnnetuste näol, et paljuski saanuks neid elementaarseid ohutusnõudeid täites ära hoida. Siinkohal paneb politsei liiklejatele südamele, et iga liikleja ise hindaks asjakohaselt ilma- ja teeolusid, oma võimeid, ei võtaks liigseid riske ning näeks oma panust õnnetuste ärahoidmisel.

Korrakaitsjate tähelepanu on jätkuvalt suunatud liiklusjärelevalvele ja liiklusalasele ennetustööle, et panustada omalt poolt liiklejate hoiakute ja käitumise muutmisele ning liiklusturvalisuse tõstmisesse.

Jaga
Kommentaarid