Esialgsetel andmetel liikus rattur piki rattateed Võru suunas, samas suunas liikus paralleelselt ka sõiduauto, millelt rattur löögi sai. Jalgrattal liikunud 69-aastane mees sai õnnetuses sedavõrd raskeid vigastusi, et hukkus sündmuspaigal.

Teelõigul eraldatud jalgrattatee jätkub ühel hetkel märgistatult sõidutee ääres. Rattatee ületab ühes punktis sõiduteed, kus ratturil tuleb teeületuseks teha umbes 90-kraadine pööre. Esialgsetel andmetel võis õnnetus juhtuda selle ületuskoha läheduses. Selgitamisel on, kas rattur püüdis ootamatult ja ohutuses veendumata sõiduteed ületada või liikus otse ning kaldus vasakule poole sõidukile ette. Teelõigul, millel rattur liikus, tänavavalgustus puudub, küll on valgustatud tänava vastaspool linna suunas. Lubatud piirkiirus õnnetuspaigas on 50 km/h.

Võru politseinikud selgitasid, et rattale olid ette ja taha kinnitatud helkurid, ent kodarate küljes puudusid nõutavad helkurid, ka puudus jalgrattal ees ja taga nõutavad tuled. Jalgrattur ei kandnud kiivrit, mis teda raskematest peavigastustest säästnud oleks. Politseinikud tuvastasid mehe jope vasakul küljel helkurriba, kuid õnnetuse hetkel jäi see paremalt lähenenud sõidukijuhile arvatavasti nähtamatuks. Autojuhi kontrollimisel selgitati, et juht oli kaine.

Võru politseijaoskonna juht Madis Soekarusk ütles, et sügis- ja talvekuud on varases hämaruses ratturitele ja ka jalakäijatele kõige riskantsemad. "Jalgratturid ja jalakäijad kui nõrgem osapool liikluses peaks eriti panustama iseenda ohutusse. Seda enam, et kui rattur pole autojuhi jaoks kaugelt nähtav, suudab sõidukijuht teda silmata alles 30 meetri kauguselt. Kuna ratturite sõiduoskused on väga erinevad, ei tohi neile lähenedes valvsust kaotada ka autojuht. Seepärast oleks ratturist möödudes mõistlik vähendada sõidukiirust ja jälgida, et rattur ootamatuid manöövreid ei teeks," selgitas Soekarusk.

Raske liiklusõnnetuse täpsemate tagamaade väljaselgitamiseks alustas Võru politsei kriminaalmenetlust.

Iseenda turvalise kodutee tagamiseks soovitab politsei kõikidel kergliiklejatel kasutada enda nähtavamaks tegemisel helkurvesti. See on parimaks ja asendamatuks turvavahendiks nii pimedas kui päevasel hämaramal ajal jalgsi-rattaga liikumisel.

Sellel aastal on üle Eesti liiklusõnnetustes jätnud elu 80 inimest, mullu samal perioodil hukkus liiklusõnnetustest 86 inimest.