2012. aastal uppus Eestis kokku 55 inimest ja see on viimase 15 aasta madalaim number. Läbi aastate tõuseb uppumissurmade arv hüppeliselt suvekuudel, tavapäraselt on see kõrgeim juunis või juulis. Sellel perioodil hukkunutest suurema osa moodustavad mehed vanuses 20-29 aastat. Enamusel uppumisjuhtumitest on läbiv märksõna alkohol. Hoolimata sellest, et ollakse teadlikud joobes vette mineku ohtlikkusest, kaob alkoholi mõjul ohutunne ning ohver läheb veekogusse end värskendama, ujuma või oma võimeid proovile panema.

„Tänavune veeohutuskampaania, milles teevad kaasa armastatud „tujurikkujad“ Märt Avandi ja Ott Sepp, näitab läbi huumoriprisma, milline arutu samm on purjus peaga vette minek,“ kirjeldas kampaaniat päästeameti ennetustöö osakonna juhataja Indrek Ints.

Kainet ujumist soovitavad sõnumid kõlavad kõigis Eesti suuremates tele- ja raadiokanalites, kaubanduskeskustesse jõuavad põrandakleebised ja ohutussõnumiga reklaampüstakud. Trükireklaamid pannakse nii tänavatele kui ajalehtedesse, sotsiaalvõrgustikes levitatakse telereklaamist inspireeritud lõbusaid ja õpetlikke veeohutuse klippe. Sotsiaalmeedia jaoks loodud arvutimäng annab võimaluse purjus sõbra vette mineku takistamisel kätt harjutada, parimatele antakse selle eest auhindu. Päästeameti Facebooki lehel toimuvad kogu suve auhinnamängud, jagatakse veeohutusalaseid nõuandeid, näha saab Purjusujumise Liidu tegevust kajastavaid reportaaže.