Kampaaniaga kutsutakse inimesi kasutama uuenenud portaali. Kaheksal nädalavahetusel saavad kõik huvilised Eesti suuremate linnade kaubanduskeskustes riigiportaali kaudu tutvuda nende
kohta riiklikes andmebaasides leiduva infoga.

Eelmise aasta lõpus uue välimuse saanud ning viimastel kuudel viimistletud riigiportaalis on põhitähelepanu pööratud kasutusmugavusele ja personaliseeritusele. Lihtsamaks muutus nii info kui ka teenuste otsimine ja kasutamine. Kasutajatele loodi oma kontaktandmete, teavitusteenuste ning ametliku kirjavahetuse haldamiseks eraldi alajaotus „Minu asjad". Uue portaali puhul on suuremat rõhku pööratud ka info kättesaadavusele inglise ja vene keeles.

Riigiportaali eesti.ee juhi Mihkel Tikku sõnul on koos riigiportaali
vabatahtliku arendusmeeskonna ja kasutajatega tehtud mitmeid muudatusi,
mis on portaali kasutamise mugavamaks teinud. „Oleme koostöö eest
kasutajatele väga tänulikud ning loodame, et see jätkub ka tulevikus,“
ütles Tikk.

Lähtuvalt kasutajate tagasisidest on riigiportaali tulevikuplaan pakkuda
olulist informatsiooni kiiremini ja mugavamalt. „Üks väljakutse on
arendada koos riigiasutustega uusi teavitusteenuseid, mis on seotud
dokumentide või kohustuste tähtaja saabumisega,“ lausus Tikk. Samuti on
plaanis luua mugav nutitelefoni versioon riigiportaalist eesti.ee.

Teavituskampaania tuletab meelde eesti.ee võimalusi, tutvustab e-posti ja
SMS-i teel saadetavaid teavitusteenuseid ja kutsub inimesi üles suunama
oma @eesti.ee e-posti aadressi, et tulevikus oleks riigiga lihtsam
suhelda. Kasutajaid kutsutakse tutvuma kodanikule ning ettevõtjale
suunatud ametlike dokumentide vahetamiseks mõeldud postkastiga „Minu
dokumendid“.

Alates aprilli lõpust on kaheksal järjestikusel nädalavahetusel võimalik
kõigil huvilistel astuda läbi Tallinna, Haapsalu, Pärnu, Tartu, Jõhvi ja
Rakvere kaubanduskeskustesse ülesseatud interaktiivsest e-riigi telgist
“Ervinal”. Kui praegu tuleb riigiportaalis eesti.ee inimestel oma andmeid
vaadata mitmes eraldi teenuses, siis Ervinalis on võimalik näha valikut
riiklikes andmebaasides tema kohta leiduva infoga. Ervinali kasutamine on
turvaline, andmete vaatamiseks on vajalik ID-kaart ja PIN1-kood või
mobiil-ID.

Teavituskampaania teleklippides, linnapildis ja veebis esitatava reklaami
keskne tegelane on eesti.ee portaalis elav rõõmsameelne ja kärme asjaajaja Ervin. Iga kord, kui kasutaja võtab oma arvutiekraanil lahti eesti.ee lehekülje ja sisestab sinna päringu või kasutab e-teenust, asub Ervin hetkegi ootamata tegutsema. Ervinil on ainult üks eesmärk – toimetada info kiirelt ja korrektselt soovijani.

Riigiportaal eesti.ee sündis 2007. aastal Teabeportaali ja
Kodanikuportaali ühendamisel. Kui esimesel aastal külastati portaali 218
000 korda, siis mullu kogunes portaali külastusi kokku 3,4 miljonit.

Portaali populaarsemad teenused on elukohateate ja vanemahüvitise taotluse esitamine, oma andmete vaatamine riiklikest registritest,
töövõimetushüvitise vaatamine ning Euroopa ravikindlustuskaardi taotlemine. Riigiportaali teavituskampaaniat on rahastatud Euroopa Liidu
struktuurifondide programmi “Infoühiskonna teadlikkuse tõstmine”
vahenditest.

Riigiportaal eesti.ee Eesti kaubanduskeskustes:
27.–29. aprill 2012 – Rocca al Mare kaubanduskeskus (Tallinn)
4.–6. mai 2012 – Ülemiste keskus (Tallinn)
11–13. mai 2012 – Rannarootsi keskus (Haapsalu)
18.–20. mai 2012 – Pärnu Kaubamaja
25.–27. mai 2012 – Tartu Lõunakeskus
1.–3. juuni 2012 – Tartu Kaubamaja
8.–11. juuni 2012 – Jõhvi Tsentraal
15.–17. juuni 2012 – Põhjakeskus (Rakvere)