Arendusprojektiga Tark Tee seotud maanteeameti infotehnoloogia ja registrite osakonna juhataja asetäitja Andrus Kross ütles, et praegu on teeolusid ja liikluspiiranguid puudutav avalik info internetis üleval mitmes kohas ja liiklejal on vajaliku ülesleidmine omajagu tülikas.

Nüüd on amet võtnud eesmärgiks uue avaliku veebiportaali loomise, kuhu oleks koondatud kõik-võimalik aktuaalne teeinfo:  hoiatused, teave teetööde, liikluse ümbersuunamiste, uute liiklusmärkide, tee- ja ilmaolude ning ka võimalike ummikute kohta. Ummikute ärahoidmiseks on Krossi sõnul plaanis hakata liiklusloendusi tegema senisest tunduvalt sagedamini ehk iga 15 kuni 20 minuti tagant. „Vastava hanke tegime just ära ning saime liiklusloendurid kätte, mida hakkame järgmisel aastal paigaldama,” teatas Kross.

Hinnaks viis miljonit

Bussifirma AS Sebe tegevdirektor Kuldar Väärsi sõnas, et uus teeinfoportaal kujuneb kindlasti ettevõtte liikluskorraldajatele oluliseks töövahendiks.

„Meil on praegu väga hea koostöö olnud maanteeinfokeskusega, kuid veebikeskkond muudab info saamise – et kas me saame bussi mingile liinile välja saata või mitte – veelgi kiiremaks ja lihtsamaks,” rääkis Väärsi. „Kindlasti pole sellest kasu mitte üksnes bussifirmadele, vaid ka kõikidele autojuhtidele.”

Plaani järgi peaks uus maan-teeinfoportaal valmima veel enne järgmise aasta lõppu ja see projekt läheb maksma ligikaudu viis miljonit krooni (ligi 320 000 eurot).

Kross viitas, et peale arvutites ja nutitelefonides jälgitava teeinfoportaali loomise on neil muidki ideid, kuidas Targa Tee info võimalikult kiiresti autojuhtideni toimetada. Üks võimalus on jooksva info suunamine üha enam kasutatavatesse GPS-teejuhtidesse. Selline süsteem on sel aastal käivitunud näiteks Soomes.

GPS-ide kõrval on mõeldud ka praegu USA-s toimiva SMS-teavitussüsteemi rakendamisele. See automaatne teavitus-süsteem annaks lühisõnumiga autojuhtidele ees ootavatest ummikutest ja liikluspiirangutest teada niipea, kui nad nende lähedusse hakkavad jõudma.

Liiklusinfo ka raadiosse

Kross märkis, et kui edaspidi selline teenus Eestis luuakse, peab selle kasutamiseks olema sõlmitud vastav leping, nagu see USA-ski praegu käib.

Lisaks on kaalumisel ka spetsiaalse liiklusinfokanali loomine, mis annaks raadio vahendusel roolikeerajatele aegsalt teada ees ootavatest takistustest.

Kross tunnistas, et pärast Padaorus juhtunut ja ka praegusi talviseid teeolusid arvestades ei kahtle enam keegi uue liiklusinfosüsteemi vajalikkuses.

Praegu saab ööpäev läbi operatiivset maanteeinfot maanteeinfokeskuse lühinumbrilt 1510.

Artikli originaaltekst Eesti Päevaleht Onlines.