Rehvi kasutusiga võiks olla maksimaalselt kuus aastat
Ekspertide sõnul ei tohiks mistahes rehvi vanus alates tootmisest ületada kümmet aastat. Nii vanad rehvid ei oma enam pidamist libedal ega ole turvalised, isegi kui mustrisügavust veel joonlaua järgi piisab.
Need on soovitused, mitte käsud, sest ühtset retsepti rehvide parim enne või kõlblik kuni aegade leidmiseks ei ole - rehvide kulumine ja vananemine sõltub liiga paljudest erinevatest teguritest. Üksmeel valitseb siiski selles, et rehvid kaotavad nii vananedes kui ka kuludes omadusi.
Rahvusvaheline tava loeb rehvi soovituslikuks maksimaalseks kasutuseaks 6 aastat, kuid reaalsus on see, et rehvide eluiga lõpeb Eesti oludes juba palju varem. Ja see ei tähenda üksnes mustri lõpuni kulumist.
Korduvalt on rehvitestidesse kaasatud ka kasutatud rehve. Mõned vanad ja kasutatud rehvid on testijaid üllatanud, kuid üldiselt öeldakse, et üsna lõpuni kulunud (aga veel legaalsed) talverehvid käituvad nagu suverehvid või isegi kehvemini
Põhjuseid ei pea kaugelt otsima: kasutusel kuluvad naastud - need muutuvad ümaramaks. Samamoodi kuluvad ümaramaks ka lamellid, mille pidamine tuleb muuhulgas lamelli serva teravusest.
Eesti oludes peaks talverehve vahetama üle paari hooaja. Seda nii juhi, sõitjate, kaasliiklejate kui ka auto tervise huvides.
Projekt valmib Delfi, Accelerista ja Maanteeameti koostöös.
LOE LISAKS:
- TESTI END | Vaata, kas mõni talvine oht tuleb sinu jaoks veel üllatusena?
- Interaktiivne kontrollnimekiri | Kas Sinu auto on talveks ette valmistatud?
- VIDEO | Eksimused talvel: juhid ei oska tihti libisemisse sattudes õigesti käituda
- VIDEO | Kuidas valmistada auto talveks ette? Läheme selleks autoteenindusse
- Mida teha, et autoga oleks talvel turvaline sõita?
- Eksimused talvel: libedaga pikivahe hoidmine on eluküsimus
- Mida siis ikkagi valida: kas naast- või lamellrehvi?
- Teadlaste köögipool: mitu kilogrammi teid Sina talvel hävitad?
- Iga naastudeta rehv ei ole põhjamaadesse sobiv
- VIDEO | Lihtsad nipid, kuidas auto ise talvekorda seada