Meediavaatlusorganisatsioon Media Matters teatas sel nädalal, et leidis, et selliste ettevõtete nagu IBM, Apple, Oracle ja Xfinity reklaamid olid X-is paigutatud antisemiitliku sisu, sealhulgas Adolf Hitleri ja natside kiitmise kõrvale, vahendab Guardian.

Terve hulk suuri tehnoloogia- ja meediaettevõtteid teatas selle peale enese reklaamimise peatamisest X-is. Nende hulgas olid näiteks Warner Brothers, Paramount ja Disney.

„Sellel sekundi murdosal, kui kohus esmaspäeval avatakse, algatab X Corp termotuumakohtuasja Media Mattersi ja KÕIGI nende vastu, kes mängisid kokku selles petturlikus rünnakus meie ettevõtte vastu,“ kirjutas Musk X-is.

Musk nõustus kolmapäeval ise X-is avaldatud postitusega, milles väideti, et juudid õhutavad viha valgete inimeste vastu. Musk kirjutas, et postituse autor, kes viitas rahvastiku väljavahetamise vandenõuteooriale, „rääkis tegelikult tõtt“.

„Sel nädalal postitas Media Matters for America loo, mis esitab täiesti vääralt tõelist kogemust X-is, järjekordse katsena õõnestada sõnavabadust ja eksitada reklaamiostjaid,“ teatas Musk. „Eespool kõike, sealhulgas kasum, teeb X tööd, et kaitsta avalikkuse õigust sõnavabadusele. Aga et sõna oleks tõeliselt vaba, peab meil olema ka vabadus näha või kuulda asju, mida mõned inimesed võivad pidada vastumeelseks.“

Musk ei maininud kära oma säutsu ümber, aga on varem eitanud, et on antisemiit.

Apple oli üks X-i suuremaid reklaamiostjaid ja kulutas 2022. aasta novembri seisuga, kui Musk tollase Twitteri ostis, reklaamidele seal kuni 100 miljonit dollarit aastas, on teatanud Bloomberg.

Muski vastu on sõna võtnud ka Valge Maja, mille teatel oli tegemist antisemiitliku ja rassistliku vaenu kohutava propageerimisega.