Ametliku info järgi pidi Merkelit ja teisi delegaate sõidutanud lennuk tegema "turvalise, aga plaanivälise maandumise Kölnis, kui lennukil tekkis tehniline probleem".

Saksamaa uudisteagentuuri DPA teatel pööras valitsuse lennuk Airbus A340 tagasi, kui asus Hollandi kohal. Merkel peaks uuesti Argentina suunas startima reedel.

Merkeli lennukil tekkinud probleemid olid aga ilmselt tõsisemad, kui esialgu arvati ning Saksa võimud uurivad ka kriminaalset tausta.

Merkeli päästsid pärast valitsuse lennuki tõsist tehnilist viga teel G20 tippkohtumisele Argentinas hullemast ilmselt ainult lennuki kapteni oskused, vahendab Focus Online.

„See oli tõsine rike,” ütles Merkel ise pärast maandumist Köln/Bonni lennuväljal.

Airbus A340-300 tõusis õhku Berliinist ja pidi üle Hollandi naasma pärast umbes tunnist lendu. Kapten rääkis tehnilisest probleemist, mis lõi rivist välja mõned elektrisüsteemid.

Igal juhul ei katkestatud Merkeli lendu kergekäeliselt. Olukord oli nähtavasti tõsine. Ajakirja Der Spiegel andmetel läks lennuki nimega Konrad Adenauer pardal rivist välja kogu maaga sidepidamise süsteem. Sellist mitmete tagavarasüsteemidega kindlustatud kommunikatsioonisüsteemi täielikku rivist välja minekut peetakse lennunduses Der Spiegeli teatel ohtlikuks hädaolukorraks.

Saksa uudisteagentuuri DPA teatel ütles üles suur osa hädavajalikust elektroonikasüsteemist. Atlandi ookeani kohal lasti lennukist välja kütust, et pikaks lennuks täis tangitud Airbusi kaalu maandumiseks vähendada. Hetkeks olevat isegi küsitav olnud, kas korrapärane maandumine on üldse võimalik.

Der Spiegel teatas, et lennuki meeskond sai lennujuhtidega ühendust vaid satelliittelefoni abil, et maandumist Köln/Bonni lennuväljale ette valmistada. Meeskond edastas ka hädaolukorra koodi 7600 (Seven six – hear nix), millega antakse märku raadioside kadumisest. Olukord olevat olnud Der Spiegeli teatel nii ohtlik, et informeeriti kaitseminister Ursula von der Leyenit.

Ajaleht Rheinische Post teatas julgeolekuringkondadele viidates, et võimud kontrollivad isegi intsidendi võimalikku kriminaalset tausta. Väidetavalt ei ole kommunikatsioonisüsteemi sellises ulatuses ülesütlemine võimalik.

Lennuki tagasipöördumise teekond: