Facebook teatas, et 3000 reklaami ja 470 „mitteautentset“ kontot ja lehekülge levitasid polariseerivaid vaateid sellistele teemadele nagu sisseränne, rass ja homode õigused, vahendab Reuters.

Veel 50 000 dollarit kulutati tõenäoliselt venelaste poolt 2200 „potentsiaalselt poliitikaga seotud“ reklaamile, teatas Facebook.

Uudise avaldas blogipostitusena Facebooki turvajuht Alex Stamos, kes ütles, et teeb 2016. aasta USA presidendivalimiste aegsete mõjutamisoperatsioonide asjus koostööd USA föderaaluurijatega.

Facebook andis kahtlustatava Venemaalt pärit reklaamitegevuse kohta kolmapäeval ülevaate senati ja esindajatekoja luurekomiteede liikmetele, teatas asjaga kursis olev kongressi allikas.

Facebook andis oma andmed üle ka Venemaa väidetavat sekkumist USA eelmise aasta presidendivalimistesse uurivale eriprokurörile Robert Muellerile, teatas allikas. Facebook esitas reklaamide koopiad ja andmed nende ostjate kohta.

Facebooki sõnul ei leitud seost Venemaalt ostetud reklaamide ja mõne kindla valimiskampaania vahel.

Isegi kui ühtki seadust ei rikutud, olid 470 kontot ja lehekülge, mida reklaamidega seostatakse, vastuolus Facebooki autentsusnõuetega ning on seetõttu kõrvaldatud. Facebook ei avaldanud ühegi sellise lehekülje nime, kuid teatas, et mõned neist sisaldasid selliseid sõnu nagu „pagulane“ ja „patrioot“.

Esindajatekoja luurekomitee esidemokraat Adam Schiff nimetas Facebooki raportit sügavalt häirivaks ja samas täiesti kooskõlas olevaks luurekogukonna salastamata hinnanguga.

„Me oleme sügavalt huvitatud Venemaa sotsiaalmeediaplatvormide kasutamisest, nii robotite kui ka trollide kasutamisest desinformatsiooni ja propaganda levitamiseks, sealhulgas makstud internetireklaami kaudu,“ ütles Schiff oma avalduses.

Üks Facebooki töötaja ütles kolmapäeval, et on täpsustamata seosed lõhestavate reklaamide ja tuntud Vene „trollivabriku“ vahel Peterburis, mis avaldab sotsiaalmeedias kommentaare.