Põhiseadust tuleks põgusalt ühiskonnaõpetuse tunnis läbi võtta. Selgitada kriminaalkaristuse miinuseid. Tuleb selgitada lihtsaid asju ja proovida panna lapsi mõtlema, et kriminaalkaristuse saamisel ei saa tulevikus töötada politseis, kaitseväes, lennunduses (näiteks piloot) jne. Tuleb selgitada, milliseid uksi kriminaalkaristus mõneks ajaks sulgeb: riigihanked, relvaluba jne. Tuua paralleele, näiteks on Kriminaalkaristusega ettevõtjal suures konkurentsis raske läbi lüüa, seega ärimeheks hakkamine ei ole päästerõngas.

Teine asi on noored versus töö. Kriminaalkaristus on üldjuhul rahateenimise tagajärg. Noored soovivad suuremas koguses raha teenida. Mis variandid jäävad? Vähesed tegelevad kuritegevusega, sest see on nende elustiil. Nooremas eas pole raha võimalik teenida ainult kopikaid. Siis valitaksegi see kehvem variant. Seal on raha suurem kui hetkeline tööturg pakub. 8x5h tööd on lihtsam kui 8x5 eurot aineid müüa. Rahad oleks samad, aga ühega oleks olematu risk elu ära rikkuda.

Kuna tööd väärilise raha eest ei ole võimalik noortel teha, siis proovitakse raha teenida kodus. Noored arendavad internetis mängudes oma karaktereid. Kulutavad tuhandeid tunde selleks ning lõpuks unustavad kõige olulisemat karakterit arendada ehk siis iseennast. Siit ka madal töötahe noorte seas.

Noortele töö ja vääriline palk on see suund, kuhu poole peame liikuma. Muidugi ei saa 16-aastast panna pikamaa autojuhiks. On piisavalt palju ameteid, mida see noor siiski teha saab. Näiteks programmeerimine, laotöö, teenindaja, suhtleja/müügitöö. Noored on tegelikkuses kiire taibuga, kiired kohanejad. Andke noortele teha ja vaadake, et ise jalgu ei jää. Sealt edasi alles tuleb kutse ja eriala. Mitte ei tule eriala ja siis töö. Lihtsalt töötasu peab olema sama nagu täisealistel ja sealt ka tööaeg. Muidugi nädala sees ei saa 8 tundi tööd teha, kui peab koolis käima.