Kokku kontrolliti 266 sõidukit, millest pea kakssada olid raskeveokid, poolsada sõiduautod ja veerandsada ühissõidukid. Peatati ka nelikümmend välismaa numbritega veoautot.

Veoauto- ja bussijuhtide peamine rikkumine oli tundide lõhki sõitmine, tõi välja politsei- ja piirivalve juhtivkorrakaitseametnik Kalmer Tikerpe.

92 juhti ei puhanud piisavalt

92 veoauto- ja üheksa bussijuhti ei pidanud kinni töö- ja puhkeaja nõuetest ega puhanud piisavalt. Pea kahekümne veoauto koorem oli lubatust märgatavakt suurem, viis juhti polnud koormat korrektselt kinnitanud. "Tabasime ka kaks juhtimisõiguseta ja kaks joobes veoautojuhti," lisas Tikerpe.

Tehnilisse kontrolli 33 sõidukit

"Meie teedel sõidab jätkuvalt palju raskeveokeid, mille tehniline seisukord seda tegelikult ei luba," nentis Tikerpe. Nii saadeti uuesti ülevaatust läbima kaks bussi ja 31 veoautot. Kontrolli käigus avastati kommertssõidukeid, millel ei töötanud vajalikul määral pidurid.

Mitmekümnetonnised veoautod ja bussid on liikluses suuremad potentsiaalsed ohuallikad kui sõiduautod ning politsei jätkab nende regulaarselt kontrolli. "Tahame, et kõik meie teedel liikuvad sõidukid oleksid parimas korras ning nende juhid puhanud ja värsked teedel toimuvale reageerima," sõnas Tikerpe.

Korrakaitseametniku sõnul jätkatakse maksu- ja tolliameti ning maanteeametiga koostöös tehtavaid ühiskontrolle, mis võimaldavad avastada väga erinevaid rikkumisi.

MTA tuvastas kokku 18 rikkumist

Maksu- ja tolliamet (MTA) võttis tähelepanu alla võimalikud salakaubajuhtumid. "Meie heameeleks oli sellega kõik korras ning ühtegi salakaubajuhtumit ei tuvastatud," lisas MTA tolliosakonna juhataja asetäitja Tiit Kõluvere. Lisaks võrdsetest konkurentsireeglitest kinnipidamisele jälgis MTA paralleelselt veel töötamise registreerimise nõuete järgimist ning eriotstarbelise kütuse väärkasutamise reeglitest kinnipidamist. "Tuvastasime paraku, et töötamise registreerimise rikkumisi oli 15 ja eriotstarbelise diislikütuse rikkumisi kolm," sõnas Kõluvere.

Eelmisel nädalal kontrollisid liikluspolitseinikud üle Euroopa kommertssõidukeid. Liiklusjärelvalvekeskuse eestvedamisel koos maksu- ja tolliameti ning maanteeameti töötajatega ning Soome ja teiste prefektuuri kolleegidega kontrolliti Harjumaal eri paigus ja eri aegadel komme kommertssõidukeid, peamiselt veoautosid ja busse.