Esmalt juhiks tähelepanu selle, kas ja kuidas veokid ja bussid saavad hakkama naastrehvideta. Selle peale kostaksin, et kas teate ka, kui palju need masinad kaaluvad ja kui palju on sellest kaalust võrreldes sõiduautoga kasu?

Samas, kui paljud bussid ja veokid talvel avariisid teevad või jäistel maateedel kraavi vajuvad, kuna pidamist ei ole? Arvestades, et sõiduauto on kõvasti kergem, siis ilma naastudeta on jääl sellega ikka üsna raske ja riskantne sõita, ka lamelliga.

Süüdistate teede lagunemises naastrehve, aga kas selle peale ei tulda, mida teeb sool meie teedele, kui palju see lõhub meie teid? Kui bussid meil naastrehve ei kasuta, miks on mitmed bussitaskud kortsus või rööpas? Kui vaadata meie teedel pikirööpaid, siis paljude rööbaste kõrval on asfaldikuhjad, ehk siis, need rööpad on teesse vajutatud, mitte kulutatud, vaevalt, et naastrehv rööpa kõrvale asfaldikuhja tekitab.

Saates öeldi, et keskonnast hooliv inimene valiks lamellrehvi, aga kas sool ei ole siis keskonnale kahjulik? Mida rohkem lamelle kasutatakse, seda rohkem peab soola olema. Kahjuks ei ole praegune teeholdust just eriti tasemel ja must jää püsib üsnagi kaua teedel, samuti püsivad ka teeolud kaua lumised.

Meie teehooldus ei ole sellisel tasemel, et võimaldada lamellrehvide ohutut kasutamist. Iga aasta on teehooldusega jama, kus nad hakkama ei saa, eks hanked ole ju ka nii tehtud, et nad ei peagi eriti ruttu hakkama saama. See ongi kogu tulemus, miks naastrehv on ainus valik ja ärge unustage maateid. Mida peaks tegema inimesed, kes sõidavad maanteid kui ka liiguvad palju ringi linnades? Nad ei saa mitte kuidagi loobuda naastrehvidest.

Saatejuht tõi välja lähiriigid, kes on naastrehvid keelanud. Minu teada põhjamaad nagu Soome ja Rootsi pole seda teinud. Naastrehvid on keelatud ikkagi lõunapoolsetes riikides, kus ongi talvised olud leebemad ja ei saa võrrelda meie talviste oludega.

Nüüd tulles selle juurde, kus Tallinna linnajuhid on mõelnud naastrehvide keelamisele? Neilegi küsimus, kas olete valmis kogu Eesti teehoolduse viima sellisele tasemele, et 24 tundi sõidaksid soolapuisturid kõikjal ringi? See on ainus võimalus, kuidas naastrehvist loobuda. Samas, kas olete mõelnud, kuidas lõhub teed see rohke sool, isegi praegune? Kuidas ajab see autosid rooste?

Seega, mis keskkonnahoiust me saame siin rääkida, kui rohke sool sellist kahju teeb? Palju hullemat kui naastrehvid.

Millal lõppeb see pidev naastrehvide süüdistamine ja hakatakse panustama korralike teede ehitusse ja korralikku teehooldusesse?

Kui naastrehvid ära keelatakse ja teed ikka lagunevad ja rööpas on, mida te siis süüdistama hakkate?