Le Canard Enchaîné paljastused tõstatavad küsimuse Air France’i lendude ohutuse kohta. Arvukad intsidendid võivad anda tunnistust mitmete radikaliseerunud agentide olemasolu kohta lennufirmas.

Seni ei ole teadete kohaselt ühtki õnnetust juhtunud, kuid paljastused on tõsised. „Mis puutub Air France’i, siis oleme me konstateerinud mitmeid anomaaliaid enne kommertslendude väljumist,“ ütles üks luureametnik Le Canard Enchaînéle. Ametniku sõnul on need sarnased sabotaažikatsetele.

Nende sabotaažikatsete hulgas on pidevad rikked releemootorites, mis võimaldavad pilootidel reaktiivmootoreid kokpitist kontrollida. „Õnneks on kontrollnimekirja läbivõtmisel alati alarm tööle hakanud ja anomaalia on iga kord avastatud,“ kirjutab Le Canard Enchaîné. Uurimine tuvastas kahtlusaluse, kes põgenes, kui tundis, et teda jälgitakse, ja viibib nüüd Jeemenis.

Kahtlused on puudutanud ka kaht sõpra, kes väidetavalt rikkusid evakuatsiooniks kasutatavad liugteed, mida polnud veel lennukitesse paigutatud.

Lisaks sellele on mitmeid arvatavaid hirmutamisjuhtumeid. Umbes 40 lennuki tankimisluugile oli kirjutatud „Allahu akbar“.

Air France on langenud ka küberrünnakute ohvriks. Kaks korda on sisse murtud süsteemi Géovision, mis võimaldab reisijatel jälgida oma teekonda kaardil. Esimesel korral eemaldati kaardilt Iisrael ja asendati Gaza sektoriga.

Augusti alguses ei lubanud aga üks lennujuht lennukil maanduda, sest seda juhtis naine.

Le Canard Enchaîné küsitletud luureametniku sõnul on tosinkond inimest jälgimise all ning mõned Air France’i töötajad, kelle perekondades on mitmeid äärmuslasi või kes on ise salafistlikud moslemid, on vallandatud või viidud üle ohutumatele ametikohtadele. Viimaste kuude jooksul on Pariisi Roissy lennuvälja julgeolekujuht 73 inimeselt läbipääsukaardi ära võtnud.