Oktoobri lõpus pidasid politseinikud Sillamäel kahtlustatavatena kinni kaks OÜ Vlad Auto tehnoülevaatajat, novembri lõpus Tallinnas kolm Tallinna Linnatranspordi AS-i tehnoülevaatuspunkti töötajat, teatas riigiprokuratuuri pressiesindaja.

Kahtlustatavatele heidetakse ette positiivse ülevaatusotsuse tegemist sõidukitele, mis ei olnud tegelikult nõutavas tehnilises korras. Menetluse all on ühtekokku üle 100 juhtumi, kus eri kategooria sõidukite tehniline seisukord ei pruukinud olla liikluses osalemiseks piisav.

"Neis kahes kriminaalmenetluses seni kogutud andmed näitavad, et nii Tallinnas kui Sillamäel tegelesid ametnikud altkäemaksu võtmisega süstemaatiliselt. See, milliseks kujuneb kahtlustuse ulatus ja kui paljudele altkäemaksu andjatele esitatakse kahtlustus, selgub menetluste käigus lähemal ajal," märkis riigiprokurör Steven-Hristo Evestus.

Keskkriminaalpolitsei korruptsioonikuritegude büroo juhi Mati Ombleri sõnul laekub politseile seda laadi rikkumiste kohta informatsiooni pidevalt ning tehnoülevaatuse punktid üle kogu Eesti on korruptsioonikuritegude büroo ametnike kõrgendatud tähelepanu all. "Sõidukid ei käi tehnoülevaatusel lihtsalt selleks, et linnuke kirja saada. Tehniliselt mittekorras sõidukid ei ole ohtlikud mitte ainult sõiduki kasutajaile, vaid kõigile liiklejatele. Tehnoülevaatajate korruptiivse käitumise tõttu võib liiklusesse sattuda hulk tehniliselt mitte korras sõidukeid. Kui ülevaatuse saavad sõidukid, mis lekivad õli või mille heitgaasid on paigast ära, siis on see halb nii keskkonnale kui ka inimeste tervisele. Kui aga ülevaatuselt lastakse läbi sõidukid, mille pidurid on ebaühtlased, nõrgad või näiteks puuduvad tagumised pidurid sootuks, siis on need kõik liikluses potentsiaalsed liiklusõnnetuse põhjustajad. Ei pea ilmselt seletama, mis juhtub, kui selline sõiduk õnnetuse vältimiseks maksimaalselt pidurdama peab," rääkis Ombler.