"16. mail Tallinnas Tartu maantee ja Kreutzwaldi tänava ristmikul toimunud liiklusõnnetuses osales kokku 16 inimest, kellest 13 viidi sündmuskohalt haiglasse ning üks pöördus sinna paar tundi hiljem ise. Nendest 16 inimesest oli kuus jalakäijat, sealhulgas kaks last, BMW-s oli neli inimest ja Mercedeses istus kuus inimest – nende seas samuti kaks last," andis Põhja ringkonnaprokurör Rainer Amur ülevaate õnnetuses osalenutest.

Amur selgitas, et kannatanuks on liiklusõnnetuse uurimiseks alustatud kriminaalasjas inimene, kelle tervisekahjustus on eluohtlik või raske. Kuna praeguseks ei ole veel selge, milline on nende inimeste tervisekahjustuste raskusaste, siis täpne kannatanute arv selgub kriminaalmenetluse käigus.

Liiklusõnnetuses osalenud sõiduautot Mercedes Benz juhtis varem väärteo- ja kriminaalkorras karistamata Eve ning BMW-d varem kriminaalkorras karistamata Gregor. BMW juhil on üks kehtiv väärteokaristus – mootorõiduki juhi poolt liiklusnõuete muu rikkumine (LS §242). Mõlemal autojuhil on olemas juhtimisõigus. "Seega saab väita, et mõlemad autojuhid on senini olnud õiguskuulekad liiklejad," ütles prokurör.

Tema sõnul oli Mercedeses lubatust rohkem inimesi ning 11-kuune laps ei viibinud turvatoolis, ent nimetatud rikkumised ei ole seotud juhtunud liiklusõnnetuse asjaoludega ning neid rikkumisi hindab politsei eraldi.

Mis puudutab BMW juhi joovet, tuleb ekspertiisitulemusi ehk lõplikku tõde veel oodata, ent Amuri kinnitusel polnud kindlasti tegu kriminaalse joobeseisundiga.

Sündmuskohal puhus BMW juht politsei alkomeetrisse, mis näitas, et tema väljahingatavas õhus oli alkoholi tarvitamise jälgi – 0,21 milligrammi liitri kohta. Peale BMW juhi haiglasse toimetamist võeti temalt vereanalüüs ning veri edastati Eesti Kohtuekspertiisi Instituuti toksikoloogiaekspertiisi tegemiseks, kus tuvastatakse täpselt, kui palju alkoholi oli BMW juhi organismis ning kas seal oli ka narkootiliste ainete jälgi.

Liiklusseaduse kohaselt võib inimese veres olla kuni 0,2 mg/g alkoholi. Joobeseisund on inimesel kui tema veres on alkoholi 1,5 mg/g või rohkem.

"Käesoleval ajal puudub ekspertiisivastus, mistõttu ei ole võimalik öelda, milline oli BMW juhi tegelik seisund liiklusõnnetuse toimumise ajal, kuid kindlasti ei saa siin rääkida joobeseisundist. Samuti kontrollitakse Mercedest juhtinud naise seisundit. Ka temalt on haiglas võetud vereanalüüsid," ütles prokurör.

Ta lisas, et meedias avaldatud videosalvestuselt ei ole näha liiklusõnnetuses osalenud autodele põlenud fooride tuled, mistõttu seda videot tuleb sügavamalt analüüsida ning hinnata kooskõlas tunnistajate ütlustega. 

"Ilma kõiki asjaolusid teadmata tekitab video erinevaid spekulatsioone, millest tuleks hoiduda. Politsei poole on pöördunud palju pealtnägijaid nii telefoni kui ka e-kirja teel, kuid tunnistajatena ei ole veel neid üle kuulatud. Nende pealtnägijate ning videol nähtu põhjal on praegu alust arvata, et punane foorituli võis põleda BMW juhile, kuid enne kõikide tõendite koos hindamist ei ole seda võimalik täie kindlusega öelda. Selle liiklusõnnetuse keskseks küsimuseks ongi fooritulede värv, mis otsustab, kumb autojuhtidest on süüdi," rõhutas Amur.

Ka liiklusõnnetuses osalenud sõidukite täpsed kiirused tuvastab läbiviidav liiklustehniline ekspertiis. Kedagi ei saa süüdi mõista silma järgi hinnatava kiiruse põhjal.

Praeguseks on tunnistajatena ametlikult küsitletud kahte sündmuskohal viibinud inimest ning BMW juhti, kuid nende ütluste sisu ei ole võimalik kriminaalmenetluse huvides avaldada. Kahtlustust veel kellelegi esitatud ei ole. Selleks on esmalt vaja koguda kõik vajalikud tõendid, sealhulgas ekspertiiside vastused, mis kindlasti võtavad aega. Prokuratuur tänab kõiki inimesi, kes on politsei poole pöördunud ning aidanud kaasa antud liiklusõnnetuse asjaolude tuvastamisele.