Kaaperdatud meilikontod on hetkel teadaolevalt olnud asunud meilirakenduses gmail. Petukirjade sisu on erinevalt enamikest levinud kirjadest veidi ladusamas eesti keeles. Peale esmasele kirjale vastamist jätkub kogu vestlus juba Yahoo.ee meiliaadressilt, kust saabuvad ka eestikeelsed juhised, kuidas maksta küsitud summa, teatas PPA.

Petukirjade sisu on siiani olnud järgmine, kuid pole välistatud, et petised võivad seda muuta:
„Loodetavasti jõuab see kiri teieni õigeaegselt. Käisin reisil Newcastle, Suurbritannia, ning reisi käigus varastati mu dokumendid, sealhulgas pass ja krediitkaart, mis olid minu kotis. Saatkond oli nõus abistama minu lennu organiseerimisega ilma passita, minu kanda jäi piletikulu ja hotelli arve. Paraku ei ole mul võimalik aga kontole ligi pääseda ilma pangakaardita ning pank ei ole suuteline nii kiiresti uut kaarti väljastama, et ma lennule jõuaksin ja hotelliarve tasutud saaksin. Antud olukorras olen sunnitud paluma lühiajalist laenu, mille saan tagasi maksta niipea kui koju tagasi jõuan. Vajan summat mis oleks 1000 Euro, et katta oma kulud. Kui oleks võimalik raha saata Western union kaudu, siis see oleks kõige parem. Vabandan ebamugavuse pärast, aga mul on vaja jõuda järgmisele lennule ja igasugune abi on teretulnud. Kui on võimalik aidata, siis saadan oma konto andmed.“

Raha on siiani palutud kanda Western Unioni kaudu Suurbritannias Newcastle’is asuvale aadressile.

Lääne prefektuuri operatiivjuhi Tarmo Värati sõnul tuleks sellises olukorra leida võimalus võtta inimesega ühendust kas telefonitsi või muul otsesuhtlust võimaldava rakenduse abil. Tuleb kindlasti veenduda, et raha ei küsi kelmid, kes esinevad hädasoleva lähedasena. Proovige näiteks kontrolliks küsida isiklikke küsimusi, mille vastuseid võimalikud kelmid kindlasti ei tea.

Pettuse ohvriks langenuna palume viivitamatult pöörduda politsei poole lühinumbril 110.