2010. aastal juhtus kokku 23 inmohvritega lennuõnnetust, milles hukkus kokku 786 inimest. Järgmistel aastatel vähenes lennuohvrite arv aasta-aastalt, 2013. aastal oli neid näiteks 210, näitab rahvusvahelise lennundusorganisatsiooni IATA statistika.

Tänavu on lennuohvrite arv murettekitavallt suur kahe Malaysia Airlinesi reisilennukiga juhtunud õnnetuse tõttu, kokku hukkus neis 537 inimest. Esimene Malaisia lennuk kadus India ookeani kohal märtsis ning teine tulistati Ida-Ukrainas alla juulis.

Rängad lennuõnnetused on tänavau juhtunud ka Taiwanis, Põhja-Aafrikas ja Nepalis.

Soome liiklusturvalisusameti Trafi lennundusala juht Pekka Henttu ütles Helsingin Sanomatele, et lennuõnnetuste puhul on erilises ohutsoonis riigid, mille lennukipark on vana ning kus lennukite hooldusse ei suhtuta täie tõsidusega. Tema sõnul on Iraan selle üks näide.

Tema sõnul oli 2013. aasta Euroopa lennuturvalisuse seisukohalt väga hea - toimus kuus miljonit kommertsreisi, reisijaid oli 800 miljonit, ei kaotatud ühtki lennukit ega olnud ühtegi lennuohvrit. Ent loorberitele ei saa puhkama ei jääda. "Ees on halastamatu töö selle nimel, et Euroopa õhutranspordi turvalisus püsiks maailma tipus. Euroopa lennustatistika on tänavu samuti hea, ent see ei garanteeri, et see püsib nii ka homme."