Ta kuuleb endiselt peas reisijate appikarjeid. Kümne päeva tagust traagilist õhtut mäletab ta endiselt selgelt. Kim oli üks esimesi, kes oma kalatraaliga uppuva parvlaevani jõudis. Tal on meeles, kuidas ta 25 inimest külmast veest välja tõmbas ja nad kaldale toimetas. Aga ta ei tunne uhkust, vaid piina.

"See oli põrgu. Agoonia. Seal oli palju inimesi, aga liiga vähe paate," ütles ta, "inimesed karjusid appi, [samal ajal kui] parvlaev aga kiiresti põhja vajus".

Kuhu oli reisiparvlaev teel ja mis on saanud pardal olnud reisijatest?

Laev 459 inimesega pardal oli parasjagu teel riigi loodeosas asuvast Incheoni sadamast lõunaosas asuvale Jeju saarele, kui see seni teadmata põhjustel ootamatult külili vajus ja kõigil reisijatel kästi paigale jääda. Uppuvalt laevalt suudeti päeva jooksul päästa 174 inimest, ütles president Park Geun-hye.

Vähemalt 187 inimest on tänaseks leitud surnuna ja 115 on endiselt kadunud.

Kes olid reisijad ja kas on veel lootust kedagi elusalt leida?

Reisijatest 325 olid kooliõpilased. Laeval oli veel 15 õpetajat, kolmkümmend meeskonnaliiget ja 89 muud reisijat. Lootus leida ellujäänuid on ametivõimude sõnul veel säilinud. Veetemperatuur on piirkonnas 12,6 kraadi Celsiuse järgi, milles inimene võib elus püsida kõigest umbes kaks tundi, mistõttu loodetakse ellujäänuid leida nüüd vaid laevavraki seest. Halvad ilmastikuolud ja tugevad hoovused on aga päästetöid viimastel päevadel takistanud, lisas Geun-hye.

Uppuvalt aluselt päästetud 52-aastane Danwoni Keskkooli asedirektor leiti aga reede hommikul oma kodust surnuks pooduna. Varem sel päeval kohtus ta õpilaste vanematega, kes süüdistasid teda nende laste hätta jätmises.

Miks laevaõnnetus tol saatuslikul hommikul juhtus?

Laevahuku põhjus ei ole veel endiselt teada. Kinnitamata andmetel tegi alus liiga järsu pöörde, mis võis kaasa tuua lasti paigalt liikumise, ja reisilaev kaldus viltu. Samuti ei olnud õnnetuse hetkel kapten komandosillal ja laev oli kolmanda ohvitseri vastutada, kes juhtis alust neis vetes esimest korda.

Kapten püüdis kohale jõudes olukorda veel muuta, aga see ei õnnestunud.

Kuidas põhjendab juhtunut reisiparvlaeva kapten?

Laeva kapten Lee Joon-seok, kes on oma kuuekümnendates, ütles pärast õnnetust kohalikule televisioonile, et tal on “väga kahju ja piinlik”. “Ma ei tea, mida öelda," jäi ta Yonhap andmetel napisõnaliseks. Tunnistajate sõnul lahkus Joon-seok laevalt aga kõigest 40 minutit pärast hädasignaali väljasaatmist.

Joon-seok ja kaks tema meeskonnaliiget võeti vahi alla laupäeva varahommikul, neid süüdistatakse kuritahtlikus hoolimatuses ja vastavalt merendusseadustele reisijate turvalisuse mittetagamises.

Küsimusele, miks käskis kapten reisijatel ligi 40 minutiks peale häiret enda kohtadele jääda, vastas mees järgmiselt: „Sel ajal ei olnud veel päästelaev saabunud. Seal ei olnud laevu, mis oleksid võinud päästmisel aidata.“

„Hoovused olid liiga tugevad ja vesi oli liiga külm. Kartsin, et reisijad kaovad lainetesse ära ning hukkuvad, kui neid evakueerida mõtlematult ilma päästevestiteta. Tegelikult oleks sama juhtunud ka vestidega,“ rääkis mees.