„See on selgelt kõige lubavam juhtlõng,“ ütles otsinguid koordineeriva Austraalia agentuuri juht Angus Houston pressikonverentsil Perthis, vahendab Reuters.

Esimest korda võttis laev signaali vastu 2,5 tundi, enne kui kontakti kaotas. Seejärel, pärast ümberpööramist, võeti signaali vastu 13 minutit, teatas Houston.

„Siis olid kuuldavad kaks erinevat signaali,“ ütles Houston. „Märkimisväärselt võib see vastata nii lennuandmete salvesti kui ka piloodikabiini häälesalvesti saadetud signaalidele.“

Kinnituse saamine, kas signaalid on tõepoolest pärit Kuala Lumpurist Pekingisse lendama pidanud lennuki mustadest kastidest, võib Houstoni sõnul võtta mitu päeva.

USA mereväe signaali lokaator, mida veab järel Austraalia laev Ocean Shield, traalis piirkonda, mis asub umbes 300 meremiili kaugusel kohast, kus Hiina patrulllaev Haixun 01 teatas pulseerivast signaalist musta kasti sagedusel.

Kui signaalide allikas suudetakse täpsemalt positsioneerida, saadetakse välja mehitamata allveeaparaat Bluefin 21, et teha kindlaks lennuki vraki asukoht ookeani põhjas. Potentsiaalses otsingupiirkonnas on sügavus 4500 meetrit, millest Bluefin sügavamale sukelduda ei saa.

„Me oleme täpselt võimete piiril ja see võib meid piirata, kui lennuk sattus sügavamasse vette,“ ütles Houston. „Väga sügavas ookeanivees ei juhtu midagi kiiresti.“