Kolm signaali tuvastati India ookeani lõunaosas sagedusel 37.5 kHz, mis ongi sagedus, millel lennuki pardaregistraator [must kast] peaks töötama.

"Ma ei tea miskit [*peale musta kasti*], mis annaks välja signaali sagedusel 37.5kHz," selgitas radariekspert David Stupples Sky’ile signaali olulisust.

On aga oluline märkida, et seost Malaisia lennukiga pole veel kindlaks tehtud.

"See on tähtis ja paljulubav juhtlõng, kuid soovitan teil sellesse suhtuda ettevaatlikult," ütles ka päästetöödega tegelev õhujõudude marssal Houston, lisades, et leitut saadeti uurima kaks kõrgtehnoloogilise lokaatoriga laeva.

Hiina alus Haixun 01 asus signaalide tuvastamise hetkel Austraalia rannikust läänes, koordinaatidega 25 kraadi lõunalaiust ja 101 kraadi idapikkust, Hiina lennuk leidis samast kohast laupäeva õhtul ka hulgaliselt "valgeid objekte".

Kui eile teatati, et Hiina laev kuulis vaid üht signaali, siis täna on juttu juba signaalide kordumisest iga 90 sekundi järel, kirjutab ajaleht The Telegraph.

Täna jätkab hinnanguliselt 200 000 ruutkilomeetrist alal otsingutega kümme sõjaväe- ja kolm tsiviillennukit ning üksteist erineva riigi alust, nende seas ka allveelaev, mille pardal on kõrgtehnoloogiline musta kasti lokaator ehk sonar.

Malaisia lennuki müstilist haihtumist uurib Suurbritannia luureühendus Mi6 ja Ühendriikide luurekeskagentuur CIA, kahe maailma mõjukaima luureagentuuri uurimisel osalemist kinnitas Malaisia transpordiminister Hishammuddin Hussein, kellel sõnul on agentuuridel olulisi uusi kahtlusi, et õhusõiduk ikka kaaperdati.

Millist informatsiooni luureagentuuridel täpsemalt on, mõistagi ei avaldada.

Malaysia Airlines'i esindajate sõnul kadus lennuk nelja nädala eest laupäeval radariekraanilt kaks tundi pärast õhkutõusmist Kuala Lumpurist kell 2.40 kohaliku aja järgi. Pekingis pidi reisilennuk maanduma kella 6.30 ajal.

Malaisia peaminister Najib Razak kinnitas hiljuti satelliidipildile viidates, et lennuk muutis kurssi ja võis lennata veel ligi seitse tundi – just umbes nii kauaks jagus haihtumise hetkel reisilennukil ka kütust.

Pardal oli 239 inimest, nende hulgas 227 reisijat ja 12 meeskonnaliiget.

Arvamusi, mis juhtus Malaysia Airlinesi lennuki Boeing B777-200 pardal neil saatuslikel tundidel juba rohkem kui kuu aega tagasi, on väga erinevaid.

Näiteks Al Qaida informaator Saajid Badat, kes on ka Osama bin Ladeni väimees, ütles hiljuti New Yorgi kohtule, et neli või viis Malaisia meest on plaaninud kasutada oma jalanõudesse peidetud lõhkeseadeldisi, et purustada kokpiti uks ja õhusõiduk kaaperdada. Nende eesmärgiks oli Badati väitel 9/11 stiilis terrorirünnak. Mees rääkis seda juba enne MH370 kadumist.

Daily Mail aga kirjutas sel nädalal, et just enesetapu versioon on kujunenud lennuki kadumise peamiseks hüpoteesiks. Sellele viitab lennuki viimine lennuki lennukõrguse ülempiirini, et reisijad võimalikult kiirelt teovõimetuks muuta.