30-aastase kogemusega vedurijuht viibis neljapäeva õhtul haiglas politsei valve all. Tema üle alustati juurdlust kahtlustatuna Hispaania viimase 70 aasta rängima raudteekatastroofi põhjustamises. Garzón pääses vaid kergete vigastustega. Kokku sai õnnetuses viga üle 130 inimese, vahendab Daily Telegraph.

Esialgne uurimine näitab, et rong sõitis kolmapäeva õhtul rööbastelt välja, ületades Galicia regioonis Santiago de Compostela jaamale lähenedes üle kahe korra lubatud kiirust 80 kilomeetrit tunnis.

Neljapäeva õhtul avaldas Hispaania meedia väljavõtteid Garzóni Facebooki kontolt.

Ühes postituses ütles vedurijuht väidetavalt nii: „Oleks imeline sõita politsei kõrval ja neist mööduda ja kiiruskaamera hulluks ajada.“ Kommentaar oli kirjutatud foto alla, millel oli rongi spidomeeter näitamas kiirust 200 kilomeetrit tunnis. „Ha ha ha, see oleks tore trahv Renfele (Hispaania riiklik raudteefirma).“

Üks sõpradest kommenteeris: „Sa sõidad selgelt liiga kiiresti – Pidurdaaaaaaa!!“

Teised meediaväljaanded teatavad, et Garzón karjus pärast õnnetust telefoni: „Ma sõitsin rööbastelt välja! Mida ma tegema pean?“

Üks vedurijuhtidest tunnistas teadetekohaselt raudteeametnikele, et rongi kiirus oli mõni hetk enne õnnetust 190 kilomeetrit tunnis. Madridist saabunud rong oli väidetavalt hilinemas.

Uurijad üritavad välja selgitada, miks oli rongi kiirus nii suur ja miks ei töötanud ohutusseadmed, mis peaksid kiirust lubatud piires hoidma.