Gastronoomia maal on kiirtoidust saanud kuningas,“ kirjutas Prantsuse ajakiri Le Point sel nädalal, võttes kokku üsna üllatusliku muutuse prantsuse kultuuris, mida kinnitas sel nädalal avaldatud värske raport, vahendab The Local.

2012. aastal müüdi Prantsusmaal kokku 34 miljardi euro eest kiirtoitu, mis ületab esimest korda riigi traditsiooniliste istekohtade ja lauateenindusega restoranide müüginumbrid.

Kiirtoit on haaranud 54 protsenti turust ning 2011. aastaga võrreldes on toimunud suur hüpe. Tunamullu moodustasid burgerid, hotdogid ja pitsad vaid 40 protsenti kogu turust.

„See kasv on palju suurem kui kogu traditsioonilise restoranisektori oma,“ ütles Prantsusmaa söömisharjumustest raporti koostanud konsultatsioonifirma Gira Conseil direktor Bernard Boutboul.

Alates 2004. aastast, kui kiirtoiduketid hakkasid mitmekesisemaks muutuma ja laienema uutesse valdkondadesse, on nende turuosa kasvanud 74 protsenti.

„Seda vaatamata majanduse aeglustumisele ja pessimistlikele väljavaadetele,“ märkis Boutboul.

Kiirtoidukettide vallutusretke on oodatult juhtinud McDonald's, mille jaoks on Prantsusmaa suuruselt teine turg maailmas USA järel.

Eelmisel aastal oli McDonald'si käive Prantsusmaal 4,35 miljardit eurot. Kohaliku rivaali Quicki müük kasvas viis protsenti.

Erinevalt burgerimüüjatest on majandussurutis ja ostuvõime langus Prantsusmaa traditsioonilisi restorane rängalt tabanud.

Raportist selgub ka, et prantslased on suuruselt teised pitsasööjad maailmas peale ameeriklasi, ning igasuguste võileibade müük Prantsusmaal kasvas 2012. aastal kuus protsenti ja ulatus 7.01 miljardi euroni.

Üks võimalik seletus traditsioonilistelt restoranieinetelt kiirtoidule üleminekule on muutus kontorikultuuris. Üha rohkem prantslasi sööb kontorilaua ääres, mitte ei lähe välja lõunale.

Ning kiirtoiduketid on oma tegevust selle trandiga rohkem kooskõlla viinud ja pakuvad kohaletoomisteenust.