„Auklikud Tallinna tänavad on viimastel nädalatel pakkunud kõneainet kõikjal. Levinud nali „Kuidas ära tunda joobes juhti? Ta sõidab otse“, ilmestab aga reaalsust, mis ei ole kuigi naljakas. Meie teed on kohutavas korras ning see olukord õõnestab kogu turvatunnet üldisemalt,“ leiab Jaani.

Jaani märgib, et ta näeb iga päev liiklejaid tegemas meeleheitlikke manöövreid, mille ainsaks eesmärgiks oma vara ja tervist säästa. „Liikluses tuleb olla tähelepanelik ja tähelepanelikkusele sellised manöövrid tõepoolest ka viitavad. Ent siiski, õnnetused juhtuvad ning kui selle põhjuseks on auk tänavas, siis liiklejat selles süüdistada ei saa,“ rõhutab Jaani.

„On olnud päevi, kus politsei on pealinnas pidanud reageerima enam kui kümnele väljakutsele, mis on seotud olnud auklikest tänavatest tingitud autode lõhkumisega. Nende hulgas on ka juhtum, kus kannatada on saanud inimese tervis,“ sõnab Jaani.

„Miks politsei sellistele väljakutsetele reageerib? Juriidilises mõttes on tegu liiklusõnnetusega ehk olukorraga, kus vähemalt ühe sõiduki teel liikumise või teelt väljasõidu tagajärjel tekib näiteks varaline kahju. Selleks, et inimesel on hiljem võimalus oma vara kahjustuse eest hüvitist saada, sõidab patrull õnnetuskohale, fikseerib auto vigastused ning tee olukorra,“ räägib Jaani.

Löögi alla võivad sattuda olulisemad väljakutsed

„Kui nüüd arvestada politseinike vähenevat arvu, sellest tingitud suuremat koormust ning aina auklikematest teedest põhjustatud õnnetusi ja meediast läbi käinut, et tänavaaugud parandatakse maiks ehk umbes kahe kuu pärast, siis järelikult kulub järgnevad kaks kuud ühel politseipatrullil terve vahetus ehk 12 tundi tänavaaukudest tingitud väljakutsete lahendamisele,“ sedastab Jaani.

„Kui see aeg ja politseinike töö numbritesse panna, tähendab see umbes 9500 eurot. See ei pruugi tunduda küll ulmeliselt suur summa, ent siiski tekib küsimus, kas aukus tänavate fikseerimise asemel oleks korrakaitsjad saanud hoida ära mõne kuriteo või päästa kellegi elu ja tervise?“

Jaani rõhutab, et auklikud tänavad on igas mõttes turvatunde küsimus ja selle tundega ei tasuks mängida. „See tähendab otsest kahju autoomanikule, ootamatuid manöövreid, mis häirib üldist liikluse sujuvust ning küsimust meile korrakaitsjatele – kas abi võib viibida olulisematele väljakutsetele?“